Сметната палата разкри голяма финансова тайна, свързана с Радев и Цачева
Победата на генерала е със 780 000 лева по-евтина от второто място на кандидатът на ГЕРБ за „Дондуков” 2
От документите става ясно, че ГЕРБ са финансирали кампанията на Цачева с 1 714 786,69 лв., което я прави най-скъпата в сравнение с останалите. Парите са изцяло от държавната субсидия на партията. Най-голямото перо в отчета са разходите за медийни услуги, които възлизат на 607 813,35 лева. 544 860,47 лева са похарчени за масови прояви – събирания, концерти и т.н.
931 585,99 лв. е струвала кампанията на победилия в изборите Румен Радев. Това я нарежда на второ място по разходи, след тази на ГЕРБ. От тях 41 000 лева са собствени средства на ген. Радев, вицето му Илияна Йотова е „участвала“ с 25 000. Около 80% от разходите тук са за медийни услуги – 773 843,39 лв. В това число не влизат още близо 40 000 лв. за медийни пакети по реда на ИК.
Партиите от коалиция „Обединени патриоти“ са финансирали с малко над 470 000 лева кампанията на кандидатпрезидентската си двойка – Красимир Каракачанов и Явор Нотев, която постигна 15% изборен резултат. Това прави кампанията на патриотите една от най-ефективните във финансово изражение.
На другия полюс са реформаторите, които са дали 822 644,14 лева. Трайчо Трайков и Съби Събев обаче получиха едва 5.87% от вота на избирателите.
Над три пъти по-евтино е струвало участието на аптечния бос Веселин Марешки, който спечели 11.17% от гласовете на първия тур. Неговата кампания е струвала 256 775 лева. От тези пари близо 40 000 лева са лични средства на кандидата.
Близо 123 000 лева са били разходите по предизборната кампанията на експремиера Пламен Орешарски, който получи подкрепата на ДПС и 6.63% от гласовете на народа.
Един участник не е изпълнил задължението си, предвидено в Изборния кодекс – Инициативен комитет „За Бисер Георгиев Миланов“. Съгласно Изборния кодекс, глобата при непредставяне на отчет е от 2000 до 10 000 лв.
Публикувана е и представената информация от доставчици на медийни услуги, социологически и рекламни агенции, и агенции за осъществяване на връзки с обществеността за предоставените от тях услуги.
Последвайте ни
0 Коментара: