Продължават аварийно-възстановителните дейности в тунела "Витиня" на АМ "Хемус", съобщиха от пресцентъра на Агенцията "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Оттам уточняват, че в момента с усилващи мрежи се изгражда част от облицовката на тръбата за София, част от тунела. 

Мрежите са в третата конструктивна облицовка на тръбата.

След като тя бъде поставена, ще се положи хидроизолация и последната, четвърта облицовка на съоръжението. 

Преди да се стигне до този етап, тръбата е укрепена с 55 километра анкери, посочват от АПИ. Дължината на един анкер е 12 метра и се поставя в стените за връзка между отделните облицовки и скалния масив, обясняват от АПИ.

От агенцията припомнят, че в началото на ремонта са били констатирани множество пукнатини в облицовката и кухини, за чието запълване са използвани над 2500 куб. метра бетон.

През миналата година на съоръжението са направени множество проучвания и експертизи, въз основа на които се предприемат аварийно-възстановителни дейности, за да се приведе съоръжението в съответствие с европейската директива 2004/54/ЕО - за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа /TEN-T/.

За да отговаря на европейските изисквания, на съоръжението ще бъдат направени и три напречни връзки - две пешеходни и една пътна, които ще свързват двете тръби на тунела и ще се използват в случай на пътен инцидент, информират от АПИ. 

В съобщението се посочва, че тунелът е в експлоатация от 1984 г. Изпълнител на аварийно-възстановителните дейности е "Автомагистрали" ЕАД. Очаква се да завършат през втората половина на 2020 г. Индикативната им стойност е около 50 млн. лв., посочват от АПИ.