Строим булевард за 20 млн. лв. до новия завод на Volkswagen в Божурище
Сърбия не се отказва от конкуренцията, обещава на автогиганта 40 км подземна железница
Изграждането на новото шосе ще бъде предоставено на Столична община още тази година, като по план парите трябва да бъда осигурени от бюджет 2019.
Отделно ще се използва и съществуващата гара, както и евентуално метро, но ако в зоната наетите достигнат 20 000. В момента връзката на подземната с надземната железница за Божурище се осъществява на метростанция „Обеля“, работещите в зоната използват и маршрутна линия от и до София. По примера на Пловдив все още се планира да се построи и интермодален терминал в индустриалната зона край София.
Неофициално от седмици се говори, че възможните терени за новия завод за автомобили с марката Škoda са около София или Пловдив. Консултантите по сделката са били учудени от предложените им локации, защото такива терени до толкова големи градове не са им предлагани никъде другаде. Емисарите, които са били у нас, не са правили анализ на терените, а са останали по няколко дни в двата града, за да усетят начина на живот, коментираха запознати с преговорите пред „Монитор“.
Очакваният оборот на бъдещото производство е между 6 и 7 млрд. евро годишно, а в държавата ни ще влизат след облагането с данък печалба до 700 млн. евро. В новия завод се очаква да бъдат наети между 4 и 5 хил. работници.
По-рано през месеца немски медии съобщиха, че Сърбия отпада от състезанието за бъдещия завод на Vоlkѕwаgеn в Източна Европа. Двете държави, които продължават преговорите, са България и Турция. Информацията беше потвърдена от високите етажи на БГ властта пред „Монитор“. Въпреки това говорител на немския автомобилен гигант отрече съобщенията, заявявайки, че все още не е взето решение.
Сърбия запази мълчание по темата, но стана ясно, че страната се е ангажирала да построи 40-километрова метролиния, която да свърже Белград с град Инджия, в опит да привлече инвестицията от 1,4 милиарда евро на Volkswagen, съобщиха местните медии миналата седмица. Сръбското правителството е посочило Инджия като потенциално място за новата фабрика, тъй като е разположен по средата между Белград и Нови Сад, което улеснява достъпа до квалифициран персонал. Алтернативно място за фабриката е град Ягодина, пише вестник "Вечерне Новости".
Миналия ноември шефът на Vоlkѕwаgеn Хърбърт Дийс заяви, че компанията търси място за завод в Източна Европа, който се очаква да заработи след 2022 г. Компанията планира да премести производството на Škoda Karoq и Seat Ateca. По информация на „Монитор“ съвсем скоро, до края на април, ръководството на автомобилния гигант трябва да определи къде ще бъде новият завод. Сръбските медии твърдят, че това ще стане ясно до края на ноември.
Последвайте ни
0 Коментара: