Собственикът на Zara ще затвори колкото 1200 магазина по целия свят, тъй като се опитва да увеличи онлайн продажбите по време на хаоса, предизвикан от пандемията Covid-19, пише bgnovini.eu.

Inditex заяви, че ще „затвори“ между 1000 и 1200 главно по-малки магазини, като загубите са концентрирани сред по-старите магазини от марки, различни от Zara. Другите марки на испанската компания включват Bershka, Pull & Bear и Massimo Dutti.

Очаква се затварянията да бъдат концентрирани в Азия и Европа.

Inditex заяви, че „броят на персонала ще остане стабилен“, като на служителите суе предлагат роли в други работни места, като изпращане на онлайн покупки.

Общият брой на магазините ще спадне от 7,412 на между 6 700 и 6 900 след реорганизацията, което ще включва и откриването на 450 нови магазина.

Inditex, един от най-големите търговци на дрехи в света, беше силно засегнат по време на пандемията, като продажбите са намалели с 44% до 3,3 милиарда евро (2,9 милиарда) между 1 февруари и 30 април, първото тримесечие на финансовата година.

Компанията отчете нетна загуба от 409 млн. през тримесечието. Почти една четвърт от магазините му останаха затворени до 8 юни.

Въпреки това, ръстът на продажбите онлайн се компенсира за някои от слабостите в продажбите, каза Inditex. Онлайн продажбите нараснаха с 50% на годишна база през тримесечието и бяха с 95% спрямо предходните.

Секторът за хранене също беше силно засегнат, като ресторантската група потвърди в сряда, че 125 от нейните търговски обекти – по-голямата част от Frankie & Benny и Garfunkel – няма да отворят отново след блокирането, излагайки 3000 работни места на риск. Компанията притежава и веригата Wagamama, която не е засегната.