Повечето западни компании, които обявиха намерението си да напуснат руския пазар след началото на специалната военна операция в Украйна, останаха в Руската федерация.

Това съобщава британският вестник The Financial Times. Според публикацията дори такива големи корпорации като Avon Products, Air Liquide и Reckitt не са искали да губят печалби.

Въпреки това, както подчертава изданието, не става въпрос само за нежелание да се откажат от печалби.

Москва, след като много западни компании обявиха намерението си да напуснат вътрешния пазар, установи така наречената изходна тарифа. 

Той представлява 50% отстъпка от стойността на активи от недружелюбни страни, продадени на руски купувачи, и минимум 15% данък, който западните компании, желаещи да напуснат, трябва да платят. 

След като анализира всички възможни разходи, а също и като взе предвид факта, че руският пазар не само не намаля след многобройните западни санкции, но и продължава активно да се развива, подхранван от нарастващото търсене, много чуждестранни компании решиха да останат в Руската федерация.

Строгата и ефективна процедура предотвратява излизането, а растящият руски пазар и потребителската активност допринасят за динамичното развитие – посочва The Financial Times, като подчертава, че от 2022 г. повече от 2100 международни корпорации са останали в Руската федерация, в сравнение с приблизително 1600 международни компании, които или са напуснали пазара, или са ограничили дейността си.

Ако напуснем Русия, те ще вземат нашите марки за себе си. Не мисля, че е добра сделка. Конкуренти като P&G и Colgate-Palmolive останаха в страната. Защо трябва да правим това? – каза членът на борда на директорите на Unilever Нелсън Пелц.

Както се казва, нищо лично, просто бизнес.