Търговците помпат цените на храните, оплакаха се производителите. Фурните печелят по стотинка от всеки хляб, а магазини прибират по 20 ст., обясни шефът на хлебарите Георги Попов по Би Ти Ви. Така търговецът печели двадесет пъти повече от производителя. Млекопреработватели също се оплакаха от изкуствено завишаване на цените от страна на веригите. От кофичка кисело мляко фирмите производители прибират максимум 3-4 на сто печалба, обясниха те пред "Стандарт". След като излезе от склада, кофичката се оскъпява от търговците. Търговецът на едро слага надценка между 8% и 9%. Доставната цена в магазина се помпа с още между 10 и 16 на сто, което е печалбата на търговеца на дребно. Това е над пет пъти повече от сумата, която прибират мандрите. Така от склада на производителя до крайния потребител млечните продукти поскъпват между 18 и 25 на сто. В себестойността на самата кофичка производителите влагат и цената, която трябва да платят на веригите, като входни такси, тарифа за позициониране на по-видно място, промоции и т.н. Така печалбата на магазина набъбва допълнително, коментират от мандрите. Месопреработвателите също се оплакват, че вземат по максимум 6% печалба от луканка, а в магазина й слагат около 25 до 30 на сто надценка. Допълнителни трикове на търговците като киснене във вода на млечни и месни продукти увеличават допълнително печалбата им, твърдят производителите.
Млекопреработватели също се оплакаха от изкуствено завишаване на цените от страна на веригите. От кофичка кисело мляко фирмите производители прибират максимум 3-4 на сто печалба.<br /> <br /> Търговецът на едро слага надценка между 8% и 9%. Доставната цена в магазина се помпа с още между 10 и 16 на сто, което е печалбата на търговеца на дребно. Това е над пет пъти повече от сумата, която прибират мандрите. Така от склада на производителя до крайния потребител млечните продукти поскъпват между 18 и 25 на сто.<br /> <br /> В себестойността на самата кофичка производителите влагат и цената, която трябва да платят на веригите, като входни такси, тарифа за позициониране на по-видно място, промоции. Така печалбата на магазина набъбва допълнително, коментират от мандрите.<br /> <br /> Месопреработвателите също се оплакват, че вземат по максимум 6% печалба от луканка, а в магазина й слагат около 25 до 30 на сто надценка. Допълнителни трикове на търговците като киснене във вода на млечни и месни продукти увеличават&nbsp;още печалбата им.