Онлайн покупки могат да бъдат върнати дори след година и купувачът да си получи парите обратно. Това става в случаите, когато търговецът не е упоменал изрично някакъв срок, съобщиха от Асоциация „Активни потребители“.
 
Онлайн продавачът по закон е длъжен да обяви не само срок на връщане на покупката, който трябва да е не по-малък от 14 дни, но и да посочи от кого се поемат разходите при връщане. В случай, че липсва тази информация, купувачът има възможност до една година да върне продукта без да посочва причини и трябва да си получи обратно парите, съобщава „Телеграф“.
 
Законът предвижда още, че ако търговецът се осъзнае, че не е посочил срок за връщане, може да го направи в рамките на една година от датата на покупка и тогава упоменатият от него срок започва да тече от датата на уведомлението, коментираха от Комисията за защита на потребителите.
 
Разходите за връщане на дадена стока са за сметка на търговеца, ако не е посочил нищо друго, обясниха още експерти.
 
Освен това упражняването на правото на отказ не може да води до никакви финансови неустойки за потребителя. Изключение са случаите, когато продуктът е с видимо намалена стойност, тоест очевидно е използван преди този период.
 
Законът предвижда още онлайн търговците да възстановят на потребителя всички платени от него суми, включително цената на стоката и разходите за доставка. Това трябва да стане не по-късно от 14 дни от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя да се откаже от договора.