Столичният бул. “Витоша” се изкачи с още една позиция в класацията на най-скъпите търговски улици в света, пише Труд бг.

С месечен наем от 56 евро/кв. м най-популярната търговска дестинация в София достигна 46-то място в традиционното проучване “Main Streets around the World” на консултантска компания на пазара на имоти.

Изследването обхваща 448 търговски дестинации в 68 страни по света.

За последната година наемите на магазините на бул. “Витоша” са нараснали с 12%, което затвърждава присъствието на булеварда в Топ 50 на най-скъпите търговски зони в света.

Други балкански столици в класацията са Белград с “Кнеза Михаила” на 36-та позиция с 90 евро/кв. м месечен наем, както и Загреб с ул. “Илица” на 40-та позиция с наем от 75 евро/кв. м. Румънската столица Букурещ остава на 49-то място с “Калея Викторией” и месечен наем от 50 евро/кв. м.

“Класацията е показателна както за атрактивността на включените в нея локации за търговия, така и за степента на развитие на съответните пазари. В случая с бул. “Витоша” имаме ограничено предлагане на площи, съпроводено с активност от страна на наемателите и навлизане на нови брандове през последната година.

Комбинацията от тези фактори доведе до ръст на наемите както на централните улици, така и в търговските центрове”, коментира Иван Граматиков, мениджър “Търговски площи” в компанията.

Според него зоната от бул. “Витоша” между Съдебната палата и бул. “Патриарх Евтимий” остава атрактивна за търговците и очакванията са в краткосрочен план плавният ръст на наемите да продължи.

В Европа най-скъпата търговска локация остава “Ню Бонд Стрийт” в Лондон с месечен наем от 1352 евро/кв. м. Следват я бул. “Шанз-Елизе” в Париж с 1166 евро/кв. м и “Монтенаполеоне” в Милано с 1142 евро/кв. м. Сред източноевропейските столици най-високи цени на търговските площи поддържа Прага с 235 евро/кв. м месечен наем и 18-а позиция в класацията.

Най-скъпата търговска улица в света за поредна година е “Козуей Бей” в Хонконг с месечен наем от 2164 евро/кв. м. Втората позиция е за Ню Йорк с горната част на “Пето авеню” и наеми от 1775 евро/кв. м.

Според авторите на доклада резултатите от новото издание на класацията са окуражаващи и показват устойчиво търсене на площи на първокласни търговски локации в световен план.

“Онлайн продажбите продължават да растат. Но физическите магазини остават ключови както за продажбите на място, така и за тези онлайн, тъй като играят ролята на шоуруми и спомагат за цялостното пазарно присъствие на бранда”, обобщава Дарън Йейтс, мениджър “Проучвания на търговски площи” в компанията за региона на Европа, Близкия Изток и Африка.

Според него най-успешните търговци ще са тези, които съумеят да интегрират различните канали за продажба в цялостна концепция с фокус върху потребителското преживяване.

Общо за Европа наемите на търговските улици остават стабилни или нарастват в сравнение с предходната година на 70% от локациите.