Вестник The Wall Street Journal пише, че чуждестранните компании разширяват понятието "стоки от първа необходимост", като продължават да пълнят рафтовете на магазините в Русия със своите продукти въпреки обещанията да ограничат продажбите на най-необходимите стоки. 

Както отбелязва изданието, чуждестранните компании за потребителски стоки са подложени на нарастващ натиск от страна на политици, инвеститори, активисти и потребители от различни страни, които ги призовават да намалят продажбите и производството си в Русия след военните действия на Русия в Украйна. 

Независимо от това, според вестника, големи компании като PepsiCo, Procter&Gamble, Unilever, въпреки обещанията да ограничат продажбите на стоки от първа необходимост, продължават да пълнят рафтовете на руските магазини с разнообразни продукти.

Например в руските магазини все още се продават чипс Lay's, самобръсначки Gillette, ароматизатори за дома Air Wick и сладолед, детска козметика и почистващи препарати за лице, отбелязва Wall Street Journal.

На 8 март Procter & Gamble и Unilever заявиха, че ще преустановят инвестиционната и рекламната си дейност в Русия, но ще запазят на пазара само "основни хигиенни продукти".

На следващия ден PepsiCo заяви, че ще прекрати рекламната си дейност и продажбите на напитки в Русия, по-специално Pepsi-Cola, 7Up и Mirinda. Въпреки това, според съобщението от компанията, PepsiCo "е длъжна" да продължи да продава мляко и бебешки храни в Русия.

Превод и редакция: БЛИЦ