Само излитането на Боинг 777 на малоазийските авиолинии е нормално, както е по документи. След това започват странности, които и досега никой не е обяснил. Това каза в студиото на „Оригиналът” по TV7 Атанас Костов, главен инспектор за безопасност на полетите.
Според него, полетът се програмира, подава се на автопилота и полета се извършва по тази програма. Дори и да има разхерметизиране и пилотите да са излезли от строя, машината би трябвало да продължи по програмата си, докато свърши горивото, каза още експертът.<br /> <br /> При въпросния полет обаче е прекратено подаването на информация от самолета към наземните диспечери от въздушния контрол, това може да стане или целенасочено от екипажа или поради авария, каза още Костов. Той потвърди, че за нещо подобно говори и изключването на радиовръзката от лайнера.<br /> <br /> Има вероятност да бъде открита черната кутия, дори да е на голяма дълбочина от над 3000 метра, каза още експертът. Но това трябва да стане до 30 дни, защото след това няма гаранция, че ще има излъчване след този срок. /БЛИЦ<br /> <br /> <br /> <br />