Самолети и кораби се втурнаха към зоната, където може би се намира черната кутия на изчезналия на 8 март малайзийски самолет с 239 души на борда, предадоха осведомителните агенции. В събота китайски кораб на два пъти засече сигнал, отговарящ на този на черните кутии на боинга. В ход е истинска надпревара с времето, тъй като излъчваният от черните кутии сигнал може във всеки момент да замлъкне и тогава намирането им ще стане практически невъзможно.
Британският кораб за хидрографски наблюдения &bdquo;Еко&rdquo; и австралийският &bdquo;Оушън Шилд&rdquo; са изпратени да се присъединят към китайския &bdquo;Хайсюн 01&rdquo; възможно най-скоро, за да може да се потвърди уловеният сигнал.<br /> <br /> По рано Синхуа предаде, че детектор на борда на китайския плавателен съд &bdquo;Хайсюн 01&rdquo; е регистрирал под водата сигнали с честота 37,5 килохерца, тоест честотата, на която излъчват черните кутии. Синхуа съобщи още, че в района имало множества плаващи бели обекти.<br /> <br /> Ангъс Хюстън, ръководител на базирания в Пърт, Австралия, Център за сътрудничество на агенциите на страните, участващи в издирвателната операция, поясни, че засечените сигнали наистина са съвместими със сигналите на самолетна черна кутия, но не може да се определи със сигурност, че тези сигнали идват именно от записващото устройство на самолета, изчезнал в южната част на Индийския океан.<br /> <br /> Зоната за издирване на кутиите е на над 1000 километра югозападно от австралийския град Пърт, в южната част на Индийския океан, след като самолетът се отклонил необяснимо рязко от първоначалния си маршрут от Куала Лумпур за Пекин.&nbsp;Черната кутия, записваща данните за полета, както и кутията, записваща разговорите и шумовете в пилотската кабина, имат предаватели, които подават сигнал за идентификация. Те са захранват с батерии с&nbsp;продължителност на живота от 30 дни,&nbsp;която може да изтече всеки момент в случая с малайзийската машина.<br /> <br /> Междувременно източник на правителството на Малайзия обяви пред Си Ен Ен, че изчезналият &bdquo;Боинг 777&rdquo; на Malaysia Airlines не е летял над Индонезия или през въздушното пространство на страната, след като е направил завой на запад в Южнокитайско море и се е насочил към южната част на Индийския океан. Заключението е на разследващите, които са прегледали данните от радарите на съседните страни.<br /> <br /> Според представителя самолетът може целенасочено да е минал по път, който да избегне радарите. /БЛИЦ