Министерството на туризма извърши обстойна проверка на туроператорите във връзка с проведена екскурзия до Египет. Инспекцията констатира, че "АБАКС" ЕООД е регистриран като туроператор и туристически агент в Националния туристически регистър (НТР) . Дружеството има валидна застраховка "Отговорност на туроператорa" на стойност 1,4 млн. лв. с валидност 7 септември 2019 г. Posoka.com е с регистрация в Националния туристически регистър като туроператор и туристически агент. Дружеството има валидна застраховка "Отговорност на туроператора". Лимитът й е 75 хил. лв., а срокът на валидност е 2 юни 2019 г.

Според Закона за туризма наличието на валидна полица е условие всяка фирма да изпълнява и предоставя туроператорски услуги.

Проверката на Министерството на туризма показа, че в случая с пътуването на българската група в Египет, туристическа агенция Posoka.com не е организатор на туристическия пакет и няма касателство по отношение на провеждането на екскурзията или съпровождащите самолетни полети.

Проверката идва, след като български турист почина на борда на самолет, пътувал от Египет към България. Пътуването бе организирано от туристическа фирма, а някои от пътниците споделиха мнение, че причината е хранително натравяне в хотела.

На 17 ноември Александрина Панайотова и група българи заминават на екскурзия в Египет, организирана от български туроператор. Първите 7 дни всички нощували в хотел в Хургада, където според Александрина храната била ужасна. И повечето от туристите се хранели извън хотела. Когато всички се преместили в хотела в Кайро, на един от възрастните пътници му прилошало, а лекарите му казали, че имал хранително натравяне.

Нови подробности за трагедията с българина, който загадъчно почина в самолет след екскурзия в Египет 

Мъжът бил стабилизиран от лекарите и качен на борда на самолета за България, но след един час във въздуха се почувствал зле и починал.

От "Гранична полиция" заявиха, че българският турист, който е на около 65-годишна възраст, е починал от естествена смърт и че прокуратурата разследва случая. A oт туристическата агенция коментираха, че не са получавали оплаквания във връзка с храната в хотела.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!

Източник: dir.bg