Сблъсъкът на два влака на Централна гара е продукт на хаоса, който цари там от началото на месеца. Това заяви шефът на жп синдиката Петър Бунев пред "Телеграф".

По думите му логиката сочи, че на машиниста наистина му е прилошало, но предпоставките за катастрофата са във факта, че заради ремонт гарата работи със само пет от общо 13 коловоза.

Инцидентът се случи във вторник следобед, когато по все още неизяснени причини маневрен локомотив, теглещ няколко вагона, се блъсна с около 20 км/ч в последния вагон на спрял на същия коловоз влак.

Пострадаха шестима души, от които един бе приет в „Пирогов“.

Счупена бе и ръката на машиниста на маневрения локомотив, на когото по думите на транспортния министър Георги Гвоздейков му е прилошало. 

Логика

„Той е знаел, че на коловоза има друг влак. Имал е и пълна видимост. И въпреки това, вместо да кара с 5 км/ч, както е по наредба в такива случаи, той е карал с 20 км/ч. Единственото логично е наистина да му е прилошало“, потвърди тази теза Бунев.

„Със сигурност малкият брой коловози и цялостното положение на гарата е създало предпоставки за инцидента“, допълни синдикалистът.

Машинистът е с голям опит и при последвалите прегледи е установено, че е в перфектно физическо и психическо здраве.

Закъснения

Връзка с ремонта на гарата има и според бившия шеф на „ЖП Администрация“ Симеон Ананиев.

„Този влак, който е седял там, е бил с 15 минути закъснение. Не е трябвало да бъде там. Закъсненията от началото на месеца на гарата са огромни и почти непрекъснати заради ремонта и смяната на централизацията на стрелките“, каза той.

Според Ананиев разследването трябва да уточни дали машинистът е разполагал с документ по образец за навлизане в зает коловоз, както и дали е имало спирачен път.

От началото на месеца в жп възел София цари пълен хаос, след като гара Север бе определена за заместваща на Централна, но капацитетът ѝ се оказа малък.

Това доведе до купища закъснели влакове. В понеделник пък софтуерът на новата централизация на Централна се срина и три часа всички влакове бяха блокирани.