Важен елемент е подготовката на пилота, както и метеорологичната обстановка, когато става дума за разследване на самолетната катастрофа. Това заяви шефът на звеното за разследване на авиационните инциденти Христо Христов в ефира на Нова тв по повод разбилия се в Македония самолет, при който загинаха Георги Бошнаков и семейството му.
"На базата на първичната информация от вас и колегите става ясно, че времето е било неподходящо и това е създало проблем за заобикаляне на облачната маса, което е довело до събитието", добави експертът.

Запитан оборудвани ли са тези машини с черни кутии, Христов заяви: "Самолетите от този клас нямат черни кутии, прави се анализ на самото събитие, наблюдава се подготовката на пилота и на базата на останките, като се анализира дали двигателят на самолета е работил
до последно".

Самолетът "Чесна" е лека едномоторна машина с 5 места за пътници, с 310 конски сили. През 1978 г. е започнало производството и до 1983 г. са направени 834 бройки.  Машината може да мине около 1200 км с едно зареждане.

Връх Солунска глава е най-високият връх на планината Якубица в Република Македония. Той е с височина 2545 м и времето там се променя много бързо и динамично.

Както БЛИЦ съобщи, самолет „Чесна” П210Н падна на 80 километра от Скопие. На борда е бил българският бизнесмен Георги Бошнаков заедно с жена му и двете им деца. И четиримата са загинали. Стана ясно още, че Бошнаков е пилотирал самолета.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!