Най-големият риск е при приземяването от водните пързалки. Затова единият спасител е до изхода и се старае да предотврати струпването на хора там. Това каза пред камерата на Нова телевизия Вили Гешев. Той е главен спасител на пързалка в Равда.

Не можем да бъдем бавачки на всяко дете, добави Гешев.

Спасителите следят долу като падне човек, да се отдалечи на достатъчно голямо разстояние, защото следващият отива по средата на басейна, каза пък собственикът на хидропарк Петър Костов.

„Хората понякога си казват, че документите не са чак толкова важни, но наличието на технически паспорти и уверения за въвеждане в експлоатация на съоръжението, на дневници, които да показват дали е минало техническа профилактика и какви ремонти са извършвани, е необходимо, за да сме спокойни“, заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

По документи атракционите трябва да са технически безопасни, а родителите, търговците и спасителите – с широко отворени очи.

Собствениците на водни пързалки у нас са длъжни да осигурят поне един спасител, който да контролира спусканията.

По морските аквапаркове опашките пред пързалките са дълги. Има табели навсякъде, но дали някой ги чете?

Може да е досадно, че трябва да прочетете какво пише на една табела, но е необходимо, за да предпазите децата си от рискове, заяви Маргаритов.
Добре е косите на децата да са вързани, а от банските им да не стърчат връзки.