Трагедията с 16-годишния ученик Костадин Джардов, прегазен от джип на кръстовището край село Атия на главния път Созопол-Бургас продължава да поставя въпроси. Смъртта на момчето просто е покъртителна не само в лично отношение за огромната драма, която преживява семейството му, но и за реакцията на иниституциите. Кметът на Созопол Панайот Рейзи, който отсъстваше във фаталния ден, както и няколко дни след това, се е срещнал вчера със жителите на Атия.

Вчера пред Общинския съвет даде отговор за точните мерки, взети за кръстовището. Всъщност, както още в неделя съобщихме, там вече има шумяща маркировка. Лично се убедихме, че е изключително ефективна за ограничаване на скоростта. Положена е напречно на пътя. Шофьорите, които пътуват редовно от Бургас до Созопол, както и обратно, преди години, могат да си спомнят, че подобна имаше на осевата линия, макар и далеч по-лека. Но пък същите има в много европейски държави. При настъпване на гумата там, тя започва да тресе и се чува шум, който предупреждава водача. Тази, която в момента се намира на Атия, е напречно разположена, в три поредни полета и е изключително предупреждение за шофьорите, че просто трябва да карат с особено внимание и бавно.

 


„Не знаех, че има такова съоръжение. Ако знаех – до сега да съм го направил аз, казвам го едно към едно. Нищо, няма значение, всички се учим цял живот“, каза кметът на Созопол Панайот Рейзи.

По-рано вчера станаха ясни новите мерки – умен светофар, останали спирки и най-важното – пасарелка. Ето и какво точно каза кметът на Созопол днес:„След един такъв инцидент е нормално всички да бъдем превъзбудени, всички да искаме максимално бързо да се направи всичко. За мен това, което се направи от АПИ (Агенция „Пътна инфраструктура“), тези поставени шумящи зебри, ще дадат резултат – много рязко намаляване на скоросттта. Второто, веднага осветихме зебрата. Всичко това беше направено преди 3-4 години. Аз мисля, че влизането на автобуса Бургас-Созопол в село Атия по никакъв начин няма да реши казуса. Напротив, при направата на ляв завой към село Атия и обратното- от Атия към Бургас има по-реална възможност да се случат произшествия. За мен е по-добрия вариант да се увеличи графика на петицата, която си идва от Бургас, влиза в селото“, каза Рейзи.


Другата новост ще бъде светофар, който ще е за колите, излизащи от Атия и пътущи към Бургас, тогава ще трябва завой наляво. „Наистина излизането от Атия, дали към Созопол, или към Бургас, е много трудно. Там АПИ предлага светофар само за ляв завой към Бургас. Аз и представители на КАТ изказахме мнение, че ще даде резултат - забиване на движението през лятото. Но в крайна сметка светофарът е едно съоръжение, с което, ако се окаже, че има проблем, може да бъде спряно. На този етап това решаваме това, надяваме се ангажиментът, който е поела държавата чрез АПИ – да се стане - да е готова пасарелката до лятото“, каза още Рейзи.

На този етап изграждането на кръгово кръстовище държавата е поела като ангажимент, но засега се смята за безпредметно.


„Камерата на Атия е актуална и важна, но къде е изчезнала – няма значение . В момента с поставянето на тези шумни пътеки забелязвам как колите си намалят скоростта, това трябваше за го направим отдавна“ , каза още Рейзи.

Кметицата на Атия Ренета Стоева заяви, че след трагедията с Костадин Джардов, хората в селото започнат полека да се успокояват. Родителите на ученици, които пътуват до Бургас, са били призовани да си купят карти за Петицата (автобусът до Бургас).


Трима психолози от Бургас са провели среща с децата от селото, като част от тях са станали свидетели на трагедията с Костадин. „ На първата среща трудно вървяха диалозите. Говореха за преживения ужас, има ученици, които са станали свидетели на катастрофата. Напълно безвъзмездно са психолозите“, каза кметицата.

Майката на загиналото момче – Наташа
е отпътувала за Беларус, бащата е в тежко състояние, бабата – също. Те са взели решение да изоставят имота си в Атия, защото не могат за издържат на болката.


 

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!

Източник: burgasinfo.com