Причините е твърде рано да говорим. Те са няколко. Едните са свързани непосредствено със самия полет. Това обяви пред БНТ кап. Тодор Пенев, бивш пилот и авиационен експерт, по повод трагедията край Граф Игнатиево.

По думите му големият проблем на ВВС е малкото време на пилотите във въздуха.

"В този запис, който видяхме, има достатъчно време да катапултират пилотите, нещо е станало и ще го разберем като бъдат разчетени черните кутии. Голям е проблемът близостта със земята и препятствията, разположени на нея.

По принцип един такъв полет би трябвало да има план. Нека да видим това дали е направено и дали пилотите са го изпълнили, както е записано в плана. Оттук нататък може да се направи анализ дали това е грешка, удар с птица, много параметри, които биха осветили нещастен случай", каза капитан Пенев 

"От един запис няма как да се направи анализ. Нека изчакаме резултатите от професионалистите. Пилотите имат проблеми, не летят достатъчно. Причините са заложени много отдавна. Бивши министри веднага обаче раздават правосъдие. Искат да премахнат всички командири, което е много грозно поведение", посочи кап. Пенев.

Това, че пилотите са изпълнявали фигури от висшия пилотаж не е проблем. Те са добре обучени, част от тяхната ежедневна дейност, те са инструктори"

"Учебно бойният самолет може да има въоръжение. Този самолет обаче едва ли е имал бомби или снаряди.

"Няма стар самолет, има недобре поддържан. Но не бих си помислил, че този самолет не е бил поддържан добре. Това, което би могло да се случи е плюс пилотска грешка в техника на пилотиране да се е случил и отказ на авиационната техника, което теоретично не е изключено.""

"Командващият във ВВС Румен Радев имаше доблестта да си подаде оставката, когато каза, че нашата ВВС е стигнала дъното", допълни експертът.