Задачата пред пилота Валентин Терзиев е възможно да е била на границите на възможностите и крие много рискове. Това заяви бившият военен пилот и председател на фондация "Български ВСС" ген. Спас Спасов в "Денят започва".

Според него докладът за катастрофата с военния изтребител е обективен и ясен.

Вдовицата на майор Терзиев разби с две думи основната версия на Министерството на отбраната за катастрофата

"Докладът е изключително прецизен, точен и дава яснота", заяви Спасов.

Според Спасов най-вероятната причина за инцидента е описаната като загуба на пространствената ориентация на пилота при нощния полет над море. Според него в така изнесената информация няма опит да бъде вменена вина само на пилота.

"Това са нормални данни за един изтребител, който в такъв момент преследва някаква цел, поставена му е задача, преследва целта и и са допустими тези скорости. Височината е по-малка от нормалната, но не нормално допустимата. Възможно е и на тази височина да се проведе."

Три версии за фаталната катастрофа с майор Терзиев ДОКЛАД

По думите му политиците не са дали достатъчно възможности за подготовка на българските бойни авиатори.

"Това, което виждаме в доклада, според мен, е допускане на границите на възможностите на пилота и изпълнението на тази задача.

Според него този, който е ръководил непосредствено изпълнението на приближаване, на захват и насочване на пилота може би е трябвало да се намеси и да попречи по-нататъчно изпълняване на задачата.