Лош пророк в аванс алармирал каква черна прокоба ще причини влаковият кошмар в Локорско
Влакът на БДЖ отсреща е тръгнал на червен светофар от отсрещната гара и съответно става челен сблъсък между двата влака, обясни собственикът на частната композиция Илиян Филипов
Трагедия с два товарни влака край София. Две композиции - на БДЖ и на частна компания, са се ударили на релсите край Локорско, на линията между Кремиковци и Световрачане. Двама са загинали, ранените са шестима.
Инцидентът е станал малко преди 16 часа в сряда. При сблъсъка на двата товарни влака е възникнал и пожар, който вече е потушен. Веднага на място са пристигнали пожарни и полицейски екипи и 4 линейки. По информация на СДВР двата влака са се движили в един и същи коловоз, като най-вероятната причина е грешка при организацията на движението, пише БНТ.
Потресаващо разкритие от секундите преди влаковото меле в Локорско, проговори един от пострадалите
Едната композиция е на държавните железници, а другата на частен превозвач.
Първоначалната версия за инцидента е човешка грешка.
Версията човешка грешка потвърди и директорът на частна фирма-превозвач.
Започна се: Взимат главите на трима души заради влаковия ад с жертви
"Влакът на БДЖ отсреща е тръгнал на червен светофар от отсрещната гара и съответно става челен сблъсък между двата влака. Имаме трима машинисти във влака, двама са в предния локомотив, който е електровоз. Единият е отзад на композицията, там има локомотив също - там е другият машинист. Нашите 4-ма машинисти са здрави и живи", обясни собственикът на частната композиция Илиян Филипов.
От удара единият от локомотивите се е запалил. Засега не е ясно защо протоколът за предотвратяване на челен сблъсък при влакове не е спазен.
Лош пророк
"Да, има грешка на машинистите на БДЖ, че са тръгнали на червен сигнал, но има и огромна грешка, защото има процедура по предотвратяване на такива челни сблъсъци, когато някой премине на червен сигнал, явно не е спазена процедурата и в НКЖИ.
Аз над 10 пъти предупреждавах служебната министърка, че в момента в НКЖИ е тотална деградация и по гарите повече пият, отколкото да работят и нито има поддръжка по трасето, нито нищо и ще стане инцидент. 10 пъти поне съм я предупреждавал, но явно се оказах лош пророк", коментира Илиян Филипов.
Първа версия за влаковата катастрофа в Локорско, шефът на СДВР заплете мистерия ВИДЕО
Експерти обясниха и какво са заварили в първите минути на инцидента:
Четири екипа на аварийна помощ бяхме първите на място и веднага започнахме да съдействаме на полицаите и пожарникарите за изваждане на хората. Теренът е много тежък и кален и трябваше хората да се изкарват на носилки и да се носят до линейките, които нямаше как да дойдат до композициите.
Това което знам, е, че вследствие на това, че в една от двете композиции е превозвана скрап, имаше предупреждение, че може да има радиация, ако тя се запали. Направени са замервания, няма замърсяване на въздуха, обясни районният кмет на район Кремиковци.
По думите й в този участък преминават и много пътнически влакове.
Тя припомни, че е спрян токът на електрическият влак, защото хората от него са слезли. Именно така са минимализирани жертвите и ранените.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!
Последвайте ни
Шефът на ПИМК да не говори глупости че грешката е човешка се вижда от 100 километра, но не на машинистите, а на диспечерите в БДЖ