Окръжна прокуратура – Пловдив внесе в съда обвинителен акт спрямо К.М., на 60 г., за това, че на 12 ноември 2019 г.в Асеновград, около 6,50 часа, като пазач на жп прелез в междугарието Крумово – Асеновград, нарушил правилата за експлоатация на съоръженията, като не спрял движението на пътни превозни средства през прелеза.

Кантонерът не е спуснал бариерите 5 минути преди преминаването на влака и по непредпазливост, в условията на независимо съпричиняване с И.Г., причинил смъртта на  М.Г., на 30 г., и средни телесни повреди на още двама души. Кантонерът е бил пиян с 2,61 промила алкохол в кръвта.

Обвинен е и И.Г., на 33 г., за това, че при управление на лек автомобил „Опел Астра“ при приближаване на същото междугарие, нарушил правилата за движение и при приближаване към жп прелез не се движел със скорост, която да му позволи при необходимост да спре и да се убеди, че не приближава влак и преминаването е безопасно, като по непредпазливост, в условията на независимо съпричиняване с К.М., причинил смъртта на М.Г., на 30 г., и две средни телесни повреди на други двама.

По делото е установено, че във фаталния ден обвиняемият  И.Г. и неговият брат М.Г., тръгнали от с. Караджово с лек  автомобил „Опел Астра“, към Асеновград, където работели. М.Г. бил на седалката до водача. По пътя И.Г. спрял  в село Болярци, където взел братовчед им Г.Т. Той седнал зад шофьора и продължили към Асеновград.  

Междувременно в 6,32 ч., от жп гара Пловдив към жп гара Асеновград потеглил пътнически влак. Дежурният ръководител на движението уведомил с телефонограма пазачите на прелезите по пътя за заминаването на мотрисата. Обвиняемият К.М. бил дежурен прелезопазач на км 8+830. Той получил телефонограмата, записал я в дневника, но поради употребата на алкохол се залисал и не спуснал бариерата. Влакът се приближил към междугарието и се движел със скорост от 77 км/ч.

Машинистът подал продължителен звуков сигнал, като на десетина метра видял, че бариерите на жп прелеза не били спуснати, а пазачът бил навън. Той забелязал и приближаващия се лек автомобил и веднага натиснал електрическата спирачка, но поради тежестта на композицията, същата не можела да спре на по-малко от 150 метра от момента на задействане на спирачката, според автотехническата експертиза. 

През това време лекият автомобил приближил към прелеза, като въпреки вдигнатите бариери, водачът не спрял,за да се убеди за приближаването на  влак и последвал удар между предната част на автомобила и предната лява част на мотрисата. Колата се завъртяла и се блъснала в стената на прелезопазачницата.

При ударите били ранени водачът на автомобила И.Г., брат му М.Г. и техния братовчед Г.Т. Те били откарани в болницата, като на 17 ноември 2019 г. М.Г. е починал от нараняванията си – тежка черепно-мозъчна травма. И.Г. и Г.Т. получили средни телесни повреди.

По делото е установено, че машинистът е спазил правилата за движение, като дори и да е бил предприел екстрено спиране, нямало как да предотврати удара.

Обвиняемият И.Г. управлявал автомобила с 60 км/ч, като не се е съобразил с предупредителните табели за приближаване към жп прелез и не намалил скоростта до 40 км/ч,, за да спре безопасно. Изготвена е химическа експертиза, според която обвиняемият К.М. е бил с наличие на алкохол в кръвта от 2,61 на хиляда.

По делото са разпитани свидетели, иззети веществени доказателства, извършени експертизи и др. 

Наказанието, предвидено в закона, за престъплението, в което са обвинени двамата, е от 3 до 15 г. „лишаване от свобода“.

Кристина ИВАНОВА, БЛИЦ

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!