Концепцията, изградена от позиция на  танцьори, хореографи и сценаристи в танцовата инсталация, „Танцът – дигиталност и еклектика“  следва формата на спектакъл от ново поколение -метаморфоза в танца, в която ударната сила на експресиятар,  променя темпоритъма си чрез ползването на системата моушън кепчър.

Танцът  създава силно сгъстено субективно пространство. По този начин всеки зрител от аудиторията на танцовата инсталация и на анимационния филм, „Бетовен в Париж“, който създаваме би бил привлечен.

Хореографията, танците, 3D анимацията, светлинния дизайн на сценографията  си взаимодействат, като инспирират нов културен продукт, който  представя тема от света на европейските вълшебни приказки, пречупена през проблематиката на социума днес.

Николай Матев, д-р М. Ескандари Фард и Ефемия Фард

Художественото произведение, което  се създава е в екип от професионалисти – режисьорът д-р М. Ескандари Фард – Араш, великолепния художник - аниматор и хореограф на движението в анимацията Николай Матев, младият и обещаващ сценарист и режисьор Джоузеф Ескандари Фард.

Идеята  е по атрактивен и нестандартен начин, чрез аудио – визуалния език на дигиталните технологии да бъде представена танцовата инсталация и анимационния филм и интерактивно. Авторите са водени  от изключителната убеденост, че проектът ще си взаимодейства с аудиторията, като  създава нов код на взаимодействие на художествено съдържание от ново поколение с публиката.

Ефемия Фард – композитор, продуцент, сценарист и художник аниматор

Създателите на „Бетовен в Париж“ са инспирирани и творят изключително уютно в екипа от изтъкнати професионалисти в областите си, който са част от настоящия проект.

Вълнението на авторите ще се предаде на аудиторията, че колосите в българското кино подкрепят проекта: носителят на множество международни награди от фестивали за кино д-р М. Ескандари Фард- Араш, както и  преподавателят по режисура на монтажа в Нов български университет – режисьорът Стефан Бояджиев.

режисьорът Джоузеф Фард – една от младите надежди за развитието на анимационното кино в България

Създава се  културен продукт – танцова инсталация и анимационен филм,

 които експлицират постиженията на технологиите и разпространението им в дигитална среда, както и на живо пред публика.

Важна цел е да се акцентира  и въздейства  върху съзнанието на зрителя и особено на съзнанието на младата публика с една атрактивна среда, обогатена с добавени реалности.

Привлечени са млади специалисти в областта на културните индустрии, като част от творческия екип по създаването на проекта „Танцът – дигиталност и еклектика“, с които са проведени уркшопове, за да се обогатят уменията и знанията им. Чрез това проникване на идеи и опит се постигна  взаимно обогатяване и намиране на пресечни точки между наука, образование и изкуство.

Инсталацията и анимационния филм се представят на живо пред публика в една от най- атрактивните художествени галерии на София, галерия „Артемис“ на улица „Цар Самуил“№74 .

Николай Матев и д-р М. Ескандари Фард- Араш, Ефемия Фард и Стефан Бояджиев

По този начин се създаде творчески продукт, който  обедини усилията на изтъкнати творци със студенти и ученици от Нов български университет –Ариан Моазени, от Национален учебен комплекс по култура /Италиански лицей/ - Бенджамин Фард, от Университета в Амстердам – Марио Кръстев, студент по специалността „Медия и култура“, от Националната търговско- банкова гимназия- ученичката Антоана Петрова, Медцински университет София – Джоузеф Фард.

„Танцът – дигиталност и еклектика“ представлява танцова инсталация,  която е своеобразен акцент на сезон 2022. Мултижанровата структура на танцовия спектакъл разширява възможността той да бъде  представен на различни български и международни фестивали (танцови, музикални). Сътрудничеството между режисьорите, сценаристите, продуцентите и композитор Ефемия Фард, изтъкнатите творци и студентите- танцьори,  по  проекта,  има своето по-нататъшно дългосрочно развитие.

За интересуващата се от съвременен танц, визуални и сценични изкуства, публика са организирани открити дискусии по темата на танцовата инсталация. Това засили интереса на специализираната публика в социалните мрежи още по време на самия процес по създаването на танцовия спектакъл.

Проектите са създадени с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура“.

Високата степен на информираност на публиката е важна предпоставка за приобщаването и към проекта „Танцът – дигиталност и еклектика“, чрез средствата на рекламното стратегическо планиране. Медийните  партньори, както и цялата  концепция за реклама и промотиране на танцовата инсталация, доведоха до огромно разширяване на зрителската аудитория. Като следваща стъпка, след провеждането на дискусиите в социалните мрежи, аудиторията  има възможност да се занимава с  различни техники в съвременния танц, които провокират емоции, свързани с темата на настоящия спектакъл – човешкото тяло и неговото взаимодйствие с дигиталните образи. Този подход, свързан с практическото умение да се движиш и да танцуваш е един от най-атрактивните начини в образованието на публиката, как да чете танца.

Стремежът на авторите е  създаването на „иновативно културно събитие” чрез средствата на   неконвенционалния  продукт, който ще се характеризира с нестандартен новаторски подход-като  се привлекат нови публики и  се промени позицията на реципиентите от пасивни зрители в активни съучастници в събитието.

Автори: адв. Ефемия Фард и д-р М. Ескандари Фард - Араш