10 отлични автомобила, всеки един от тях може да е ваш за по-малко 2500 лева
Колите с десен волан стават все по-честа гледка по българските пътища, и в това няма нищо изненадващо. Тъкмо благодарение на лявото си движение Великобритания си остава най-изгодният пазар за автомобили втора ръка в Европа, докато на места като Германия и Швейцария цените отдавна са тласнати нагоре от пълчищата автотъргаши от Изток, пише Dunavmost.com
Ако обаче решите да търсите изгодна сделка, съвсем не е задължително да финиширате с някой окаян Rover.
Колегите от британското издание Auto Express се заеха да проучат въпроса и установиха, че за не повече от 1000 лири (2300 български лева) могат да се купят и много приятни за каране автомобили. Ето най-добрите варианти, предложени от тях, на базата на съвсем реални обяви.
Mazda MX-5
Цени: от 800 лири (1830 лева)
И до ден днешен това си остава една от най-привлекателните спортни коли: със задно предаване, леко, но кораво шаси, и злобен четирицилиндров бензинов мотор. Версията 1.8 има 150 конски сили и прави 0-100 км/ч за 8.6 секунди.
И понеже този модел винаги е бил много популярен във Великобритания, сега вторичният пазар е наводнен с тях. Можете да намерите прилична кола от второто поколение за под 2000 лева. Само проверете за ръжда около вратите и праговете, и дали двигателят работи все още гладко.
Skoda Octavia v RS
Цени: от 900 лири (2060 лева)
Първото поколение на спортната Octavia не е особено чаровно на вид, а и интериорът му е доста дървен. Но под повърхността се крият повечето компоненти от тогавашното Audi TT, начело със същия 1.8-литров турбомотор със 180 коня. За разлика от ТТ обаче тук имате място за петима и голям багажник.
Alfa Romeo GTV
Цени: от 900 лири (2060 лева)
Италиански дизайн, много прецизен волан и чудесни двигатели - Alfa GTV е почти като бюджетно Ferrari, казват колегите от Auto Express. Версиите с V6 са по-скъпи, разбира се, но и тези с 4-цилиндровия двулитров TwinSpark си заслужават. 150-те му коня дават 8.4 секунди от 0 до 100 км/ч. Но гледайте за кола с пълна сервизна история и редовни смени на маслото.
MINI Cooper
Цени: от 995 лири (2280 лева)
В България подобен Cooper от 2006 година върви някъде между 6 и 9 хиляди лева, в зависимост от състоянието и в екстрите. В Англия може да се намери за една трета от цената. 1.6-литровият мотор бензинов мотор не е на нивото на сегашните агрегати, разработени от BMW, но все пак това е много пъргава и забавна за каране кола. Но не е смайващо надеждна.
VW Passat
Цени: от 995 лири (2280 лева)
Ако ви трябва нещо по-практично и просторно, спокойно можете да си вземете 13-годишен Passat B5 на 180 000 (реални!) километра за по-малко от 2300 лева, при това - във високото ниво на оборудване Highline. Двулитровият бензинов мотор дава 130 коня, колата има 5 звезди за безопасност, и макар да отстъпва малко на Ford Mondeo като управление и динамика, далеч го превъзхожда като качество на интериора и сглобката.
Ford Puma
Цени: от 995 лири (2280 лева)
Според колегите от Auto Express тази машина, достатъчно често срещана и по българските пътища, има потенциала дори да се превърне в класика и цената и да расте - стига само да намерите екземпляр с 1.7-литровия мотор, разработен съвместно с Yamaha. Този агрегат със 125 коня обича да бъде развъртан и добре се разбира с 5-степенната ръчна трансмисия. Но се пазете от ръжда.
Mercedes S-class
Цени: от 995 лири (2280 лева)
Абсолютният символ на лукса - за две хиляди лева? Напълно е възможно. Предлаганият в този случай автомобил е от 2002 година, с 202 хиляди км на километража, и с 3.2-литров V6 дизел с 210 конски сили. Комфортът е забележителен, както и наличното оборудване. Но се уверете, че всички глезотии все още работят, и се подгответе за тлъсти сметки в сервиза, ако нещо се повреди.
Toyota RAV4
Цени: от 999 лири (2290 лева)
За тези пари ще трябва да се задоволите с модел с предно предаване, и със солиден пробег (в случая - 239 000 км). От друга страна, RAV4 от тези години се слави с надеждността си, а 1.8-литровият бензинов VVT-I мотор може и да не е много пъргав, но рядко създава проблеми.
Mazda RX-8
Цени: от 1000 лири (2290 лева)
Причината тази иначе фантастична кола да е толкова достъпна е нейният 1.3-литров ванкелов (роторен) двигател: много забавен, но и много деликатен за поддръжка. Ако обаче намерите добре запазен екземпляр, 230-те му коня ще ви доставят много удоволствие.
Audi TT
Цени: от 1000 лири (2290 лева)
Навремето това бе революция: дизайн от концепт, стигнал някак до серийно производство. 1.8-литровият бензинов мотор със 180 коня може да лепне една доста широка усмивка на лицето ви. А външният вид и досега си остава атрактивен, ако питате нас.
В заключение: казусът с десните волани предизвика доста спорове и даже призиви за забраната им в България. Ние сме тествали немалко автомобили с десен волан в дясно движение като европейското, а също и автомобили с ляв в лявото движение на Шотландия и Ейре. И не смятаме, че това е проблем, стига да се спазва правилникът и елементарните принципи на здравия разум. От друга страна, когато те не се спазват, и колата с ляв волан е също толкова опасна.
Последвайте ни
Плюс разходите за приключението докато идете до Англия да си го купите, па да го докарате, па тук секири чакат с еко тáкси, па регистрации, па разправии... И накрая да те натресе някой я отзад, я като тоя бабаит с джипа, де помете десетина, я оная танцьорка де помете колите на хората, па за ТИРовете-камикадзета да не говорим.... Абе... Само сме за отлични автомобили втасали, да ги намачка някой от често срещаните шашкъни с подарени книжки, че пияни, че дрогирани... За сумите за принудителни застраховки, данъци, винетки, части, сервиз, и прочие да не говорим. (Направете си справка, да не се изненадате неприятно.) Все повече се замислям дали да не си карам само на обществен транспорт, и тук-таме такси.
Специално за Маздата с 230 коня: Проверете си в данъчното в общината какво ежегодно удоволствие ще ви доставя дължимата сума за данък за това иначе бързо и красиво на вид возило... ))) (Аз предпочитам тези пари да ги изям, и да ги изпия, вместо да ги дължа, и на гол тумбак чифте пищови да вадя.) Е, ако сте зъболекар, сърдечен хирург, политик, или мутра, не е проблем, но пък тогава за Вас не е проблем и нова да си купите, и то с удобен, ляв волан. )))
Автомобилите от Англия са по-поддържани от която и да е друга страна в Европа. МОТ тестовете са супер строги, което води до изправни коли на техния пазар. Карането на кола от Англия излиза около 500 паунда и си я взимаш от София или Пловдив. А вече в България присъства качествената услуга за обръщане на волан. Едни пичове от Пловдив вече над 15 години се занимават с това и колите стават като нови - lhd-bg.com - смяна на дясна дирекция. Всеки си преценя от къде да си внася коли в крайна сметка.