В продължение на години институтът "Пантон" обявява по един цвят като основен и водещ в текстилната, печатна, модна, козметична индустрия, който ще властва и ще бъде все по-често срещан около нас. За 2017 г. това ще бъде свежият нюанс "зеленина".

Жизненото зелено с жълт оттенък е един вид отговор на тежката 2016 г. и е признак за желание за обновяване и възстановяване на връзката, както с природата, така и с важните за човека неща, казва Лори Пресман, вицепрезидент на института, цитиран от БТА.

Нюансът "зеленина" е характерен за първите пъпки и стръкчета трева през пролетта.

Той напомня и за исторически периоди на големи културни промени, като движението на суфражетките, 20-те години на миналия век, протестите за расова справедливост, психеделичното движение през 60-те и 70-е години.

Но как всъщност от "Пантон" избират водещия цвят?

В пространството витаят всякакви конспиративни теории - от намеса на илюминатите до върховна среща на непознати тайни фигури, които диктуват правилата във всяка сфера на дейност.

Истината обаче е съвсем различна, много по-простичка и изненадваща.

Всъщност хората, които избират тенденциите, сме самите ние. Ето как се случва това:

Ексклузивният директор на "Пантон" обяснява пред сп. "Гламър", че служителите на корпорацията се фокусират често върху случващото се във вече обявени за модни столици градове като Милано, Рим, Париж и Ню Йорк.

Освен това те следят различни интериорни дизайнери, модни дизайнери и блогъри, луксозни хотели, големи вериги ресторанти и други, които с годините са се превърнали в лидери на мнение и в пример за подражание. Така от общата картина се фокусират към частната - преглеждат сайтове, профили в социалните мрежи, витрини по улиците.

Всички данни, с които разполагат, обработват и виждат кой е именно онзи нюанс, който все по-често се среща в ежедневието и бита ни и дори несъзнателно посягаме към него.