Трябва да се обмислят добре тези неща. Какво значи 50/50 дневно срещу нощно шофиране – някой хора май ще стигнат до разводи. Часове за нощно шофиране трябва да има, но не е задължително да е 50/50. Така Любка Маринова от Асоциацията на пострадалите в катастрофи коментира поредните идеи за ограничаване на младите шофьори.
&nbsp;Струва ми се, че това са по-скоро популистични идеи, без да са насочени към истинската безопасност на движението, включи се и комисар Алекси Стратиев. Той припомни, че има само една жертва от началото на годината по вина на &bdquo;новите водачи&rdquo;, както определи младите шофьори Стратиев. Има възможност по обучението да се помисли, но няма курс, който да извади перфектен водач &ndash; практиката дава опита, подчерта полицаят пред Нова телевизия.<br /> <br /> На въпрос кое ще намали жертвите на пътя, Стратиев беше категоричен &ndash; скоростта. Нищо не се предвижда там &ndash; има само двойна глоба, ако не платиш навреме първата. Повече камери и повече контрол ще намалят скоростта, уточни Стратиев, намеквайки, че законодателите нямат роля тук. <br /> <br /> Той е категоричен, че криминализирането на превишената скорост няма да помогне, защото и сега законът е достатъчно строг, но просто не се изпълнява. Любка Маринова се съгласи, като даде пример &ndash; и сега в градски условия като караш с над 50 км/ч, трябва да ти вземат книжката. Докато обаче влезе в сила актът, минава много време, подчерта тя. <br /> <br /> Според прокуратурата, Съюзът на адвокатите и ВАС с криминален процес наказанията ще влизат в сила по-бавно от административните. Нека при нарушения шофьорът да минава и проверовъчен изпит, освен да му взимат книжката, призова Стратиев.<br /> <br />