Т.нар. премиум производители от доста време се състезават кой ще извади най-мощния сериен двигател. През 1990 година, например Jaguar пусна модел XJR с двигател с мощност 370 конски сили. BMW веднага отвърна на удара с 400 коня на тогавашното M5, а Mercedes-Benz и Audi отидоха още по-далеч, за да могат да изпреварят баварците. Тази битка продължава и до ден-днешен.
Глобалната тенденция за намаляване на обема на двигателите обаче накара немските премиум марки да пренесат &quot;сраженията&quot; при четирицилиндровите агрегати, съобщава Fakti.bg. Първи сериозни мускули на четирицилиндров мотор показаха от Mercedes-Benz.<br /> <br /> Специалистите от Щутгарт монтираха на своите компактни модели А45 и CLA45 свръхмощен четирицилиндров мотор, разполагащ с 360 конски сили. Моментално на това предизвикателство отговориха експертите от Volkswagen.<br /> <br /> Инженерите от Волфсбург работят над интересен прототип на Golf R, който има под капака си двулитров четирицилиндров агрегат с мощност 400 конски сили. Останалите немски премиум марки също влагат сериозни усилия над създаване на по-мощни мотори с четири цилиндъра.<br /> <br /> Най-настъпателни на този етап обаче са от Mercedes. В интервю, дадено наскоро от един от ръководителите на AMG, стана ясно, че Mercedes-Benz ще продължи да форсира двигателя на А45. В момента обаче немците от Инголщат подготвят модификацията Audi S3 Plus с 375 коня срещу 360-те на A45 AMG.<br /> <br /> Следвайки тези тенденции и отчитайки развитието на технологиите при турбокомпресорите, експертите са на мнение, че съвсем скоро свръхмощни четирицилиндрови агрегати могат да се появят и в т.нар. хиперкари.<br /> <br /> Представяте ли си Ferrari, Lamborghini или пък Bugatti, които се задвижват от &quot;скромни&quot; четирицилиндрови моторчета? Както се развиват нещата при двигателите с вътрешно горене, а и предвид все по-налагащите се хибридни силови трактове, най-вероятно това ще стане съвсем скоро.