Ford Mustang е един наистина легендарен автомобил. С появата си през 1964 година той предизвиква истинска сензация. Само за година и половина от него са били продадени един милион автомобили. Този спортен Ford се е превърнал в символ на една епоха и много се е харесвал на младите хора.
Новото поколение на Ford Mustang е запазило характерните пропорции за Mustang с дълъг преден капак, висока линия на прозорците и изместен назад салон. Новият модел е изграден върху щателно модифицирана платформа на своя предшественик. Дължината от 4,78 м и междуосието от 2,72 м са се запазили, но купето е станало значително по-широко - 1,92 м и малко по-ниско – 1,38 м, поради което изглежда по-динамично. В базовия си вариант Mustang тежи 1655 кг.

В дизайна на новия Ford Mustang се откриват черти на най-първия модел от 1964 година, но с модерна интерпретация. Около широката радиаторна решетка са разположени продълговатите фарове, допълнени от LED светлини във формата на хриле. Бронята е прорязана от трапецовиден отвор за въздух. На изпъкналия капак се забелязват вентилационните отвори. Издутите арки на калниците подсилват мускулатурата на релефните странични повърхности. Предните и задните стойки на покрива са силно наклонени, което прави профилът по-стремителен. Отзад се набиват на очи шестте тесни ленти на светлините. Версията 5.0 V8 GT се различава с аеродинамичен бодикит, малък спойлер на капака на багажника, 19-инчови алуминиеви джанти и две хромирани ауспухови тръби.



Класическият стил доминира и в интериора на новия Ford Mustang. Предният панел е изработен в стила на моделите от 60-те години. Материалите и покритията са подобрени, като са се появили повече хромирани детайли, а на педалите са поставени метални пластини. Във варианта GT преобладава кожената тапицерия. Централният панел е по-компактен и леко наклонен. В него е интегриран чувствителен на допир дисплей на мултимедийната система SYNC 2. Скоростният лост е поставен малко по-високо и сега е само на една ръка разстояние. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина.



Предните седалки са удобни и в тях човек може да прекара часове без да почувства никакво умора. Позицията на седене във Ford Mustang е ниска, а видимостта напред и настрани е подобрена. Задното стъкло не е голямо, затова в оборудването е предвидена камера за задно виждане. Въпреки че Mustang има и задни седалки, на тях удобно могат да седнат само деца или хора с малък ръст и слабо телосложение. Пространството над главата не е много голямо, но салонът е станал по-широк в областта на раменете. Обемът на багажника е пораснал до 408 л.



Стандартното оборудване е много богато и сега включва система безключов достъп, електрически стъкла и огледала, автоматичен климатик, датчици за дъжд и светлина, аудиосистема със CD-плейър, 17-инчови алуминиеви джанти, стабилизираща система и др. В салона има 7 въздушни възглавници. Най-скъпата версия GT прибавя електрически, отопляеми и вентилирани предни седалки, двузонов климатроник и аудиосистема с 9 тонколони. Като опции се предлагат адаптивен круйз-контрол с автоматично намаляване на скоростта и система за проследяване на слепите зони.

Най-напред се качвам зад волана на Ford Mustang с големия V8 двигател под капака. Този 5,0-литров двигател е получил нови разпределителни валове, клапани и цилиндрова глава, което е повишило мощността му до 422 к.с. при 6500 об/мин. Моторът се развърта с лекота и има мощна тяга от 524 Нм максимален въртящ момент, наличен при 4250 об/мин. Всяко натискане на газта е съпроводено от наситен рев на двигателя. Динамиката също е много добра. Купето ускорява от място до 100 км/ч за 4,5 секунди с 6-степенната механична скоростна кутия, а с 6-степенната автоматична за класическия спринт са необходими 4,8 секунди. При рязко стартиране се намесва технологията Launch Control, която предотвратява буксуването. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.



На магистрала Ford Mustang доставя огромна радост на водача. Звукът на двигателя V8 е прекрасен. На ниските обороти той мърка тихо, но ако натиснете газа, той веднага се събужда. При около 4000 об/мин тонът тотално се променя и сякаш се чува яростното препускане на цяло стадо необуздани коне. Автоматичната 6-степенна скоростна кутия дава възможност само да натискате газта, без да се налага да превключвате скоростите. Тя работи чудесно и веднага разбира кога искате да се ускорите мигновено. Ако не внимавате неусетно ще достигнете скорост от 200 км/ч, така че хвърляте по едно око на скоростомера. Според производителя средният разход на гориво е 12 л на 100 км, но ако искате постоянно да чувате подлудяващия рев на мотора, по-скоро се пригответе за около 20 на сто.



Новият Ford Mustang е с независимо многораменно задно окачване. То значително подобрява комфорта на возене и неравностите се поемат без сътресения. Кормилното управление е добро, благодарение на което колата завива прецизно и се държи стабилно на пътища със завои.

Ford Mustang 5.0 V8 GT
5,0-литров 8-цилиндров бензинов двигател
6-степенна автоматична скоростна кутия
422 к.с. максимална мощност при 6500 об/мин
524 Нм въртящ момент при 4250 об/мин
4,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
250 км/ч максимална скорост
12,0 л/100 км среден разход на бензин
281 г/км емисии на СО2
93 800 лева цена на модела

Източник: Монитор