Година след раждането на откритата версията на Jaguar F-Type, моделът си е все още свеж като маргаритка. От долу до горе-долу височината на пъпа ви тази кола е зашеметяващо красива. Оттам нагоре единственото проектирано от Jaguar са предното стъкло и арките на покрива. Детайли, задължителни от функционална гледна точка, недаващи голяма свобода на креативността.
Останалата част от пейзажа е всичко, което се простира напред. Ярък залез, прибиращ се зад планините - добре. Нефтена рафинерия в дъждовен мразовит ден - не чак толкова добре. С нас е новата версия на F с твърд покрив, новото Coupe, заемащо по-голяма част от вертикалното пространство със своята красота. Иън Калъм и неговият екип са имали възможността да изразят себе си още по-пълно. Но този автомобил притежава много повече от това, което се вижда на пръв поглед. Може би сте забелязали &bdquo;незначителната&rdquo; R емблемка на десния бут. Откакто роудстърът пристигна (и поне за момента това няма да се промени), F-Type с V8 се маркира с буквата S. Това означава 495 к.с. От своя страна R маркерът носи със себе си 550 к.с. Никога, дори за миг, докато съм заравял педала на газта на кабриолета и съм бил рефер в една шумна и понякога мръсна кавга между задните гуми и асфалта, не съм си помислял, &bdquo;това нещо се нуждае &ndash; сухо преглъщане &ndash; от още 55 к.с.&rdquo; Въпреки че от Jaguar смятат, че са направили нещата малко по-култивирани. Ще проверим това.<br /> <br /> Може и да притежава мощността на суперавтомобил, но не и размерите на такъв. Например отвън не изглежда разтегнат като Mercedes SLS. Поради нераздуването на обемите линиите са красиви, изчистени и все така смислени. Не е обикновен, макар и да е съвсем леко накичен, той просто е грациозен. Линията на покрива си проправя път чак до задния капак. Оформен като люк, задният прозорец се стеснява надолу и назад, подчертавайки широката задница. Класическа форма за автомобил със задно задвижване, но пресъздадена с прекрасна елегантност. Погледнат отстрани, линията прави чупка нагоре, допълнително подчертавайки извивките на тези бедра. По-красив е и това е логично. Скосената задница носи повече обем, отколкото плоският капак при кабриолета, а масивният нагънат покрив отсъства. Така че на мястото на налудничавата малка жабка, която получавате в кабриолета,&nbsp;тук имате приличен багажник.&nbsp;С един замах това елиминира основните недостатъци на роудстъра. Новото купе е пълноправно GT, а не кола, създадена за хора, които не се притесняват да пазаруват дрехи при всяко спиране, дори и ако е през нощта.<br /> <br /> Двигателят на R не се чувства по-агресивен от този на S. Кривата на въртящия момент е по-добра там, където трябва - S е с 625 Нм, а R с 680 Нм още от 2500 об/мин. Така че може да взимате завоите с една предавка по-високо, отколкото очаквате, а на правата да се телепортирате. Това е невероятно отзивчив двигател. Компресорният V8 винаги има готов отговор. Също така резониращият плътен тътен на изпускателната система отеква в гръдния ви кош, сякаш покрай вас прелита бомбардировач от Втората световна. Това извиква по лицата на минувачите особени гримаси. И така, да потегляме. Първо, нагласяме ESP-то в пистов режим, който е много удачен за скоростно опознаване на трасето. Както обикновено, F се втурва в завоите със завиден ентусиазъм и енергия. Очевидно новата система за векторно разпределение на въртящия момент би трябвало да го направи още по-устойчив към недозавиване. Един от триковете и е лекото завлачване на вътрешното за завоя колело, в случай че системата реши, че това е необходимо. Въпреки че никога не се е усещало да има такъв проблем при кабриото.<br /> <br /> До някаква степен това е малка промяна, но с всички останали получавате кола, която кара сърцето ви да пее. Така, малко след това, сме в ритмично и любящо разхождане на R по пистата, обиколка след обиколка, при изключително любопитни скорости. Спирачките не поддават, ако ги заковете в идеалния момент за спиране, взимате завоя, но ходът на педала е малко дълъг. Добре, нека да се метнем в другата кола. Предлагат се карбоно-керамични спирачки за F-Type R. Може да се разпознаят по жълтите апарати, различните джанти (защото освен цвета апаратите са и с различна форма) и допълнителните отвори за охлаждане в предния сплитер. Добре, ускоряваме колата и някъде към края на дългата права вече летим с около 240 км/ч. Спираме отново в същата точка. Педалът е по-стегнат още в началото на хода си, а аз стискам волна по-здраво и... ох... намалявам доста повече от нужното и кривата на завоя остава далеч напред. Трябва да преместя крака си на газта, ако не искам да го изпълзя като баба. Очевидно тези спирачки работят. И продължават да работят. Освен това намаляват с 21 кг &bdquo;окачената&rdquo; маса, така че това би трябвало да е добра новина, ако карате по неравен път, но по тази гладка писта не е от такова значение. Не е нужно да изпадате в крайности и да се разделите с около 202 000 лева, за да имате закрития R. Coupe се предлага и в други версии, като V6 с 340 к.с. или V6S с 380 к.с. Те са бързи, напълно оборудвани, изглеждат забележително и струват с около 17 000 лева по-малко от техните открити варианти.<br /> <br /> <strong>Jaguar F-Type V8 R Coupe</strong><br /> 5000 куб.см работен обем на двигателя<br /> V8-цилиндров бензинов двигател<br /> 550 к.с. максимална мощност<br /> 680 Нм максимален въртящ момент<br /> 4,0 секунди ускорение от 0-100 км/ч<br /> 300 км/ч максимална скорост<br /> 8-степенна автоматична кутия ZF<br /> 11,0 л/100 км среден разход<br /> 1650 кг тегло на автомобила<br /> 202 000 лева цена на модела&nbsp;