Най-представителната лимузина на Jaguar се сдоби с нови технологии, което не пречи XJR да продължава да допринася положително за емоционалното състояние на автомобилните ентусиасти по света. Jaguar XJ получи най-сериозното си обновяване от 2010 г. насам, което включва много мощ и технологии.
Външността е променена незначително - добавени са задължителните в днешно време светодиодни линии. И това е добре &ndash; според нас дори на 5 години XJ е една от най-добре изглеждащите лимузини на пазара. Технологичните промени в новата кола се водят от информационно-развлекателната система, която поправя един от малкото недостатъци на отиващия си модел. Аудиосистемата с 1300 вата и 26 говорителя може да ви побърка. <br /> <br /> Точно в обратната успокояваща посока са промените по сигурността. Казваме &bdquo;добре дошла&ldquo; на борда на новата система All-Surface Progress Control, която при скорости до 30 км/ч осигурява внимателен и безболезнен напредък по всякакви повърхности &ndash; сняг, лед, кал и замразени пъпеши, като се грижи за управлението на газта и спирачките и изисква от вас единствено да въртите волана.<br /> <br /> Всички версии на XJ серийно идват с електрическо сервоусилване, а двойното предаване може да се поръча за някои двигатели. Замяната на старата хидравлична рейка предизвиква много дискусии във форумите на собствениците на спортни коли, но при големия и луксозен XJ сякаш си идва на мястото. Което не пречи на лимузината да продължи да бъде най-забавната и остра кола в класа си.<br /> <br /> Повечето купувачи без съмнение ще се насочат към 3,0-литровия V6 турбодизел с 300 к.с., който не само е станал по-мощен, но и харчи само 5,7 л/100 км. Наистина разтърсващ е вариантът XJR. Той се предлага единствено с късата платформа и с добре изпитания компресорен двигател V8 с мощност 550 к.с., който идва директно от F-Type R.&nbsp;/БЛИЦ