Всеки ден срещаме представители на румънската марка Dacia. Навсякъде – на служебния паркинг, на таксиджийската стоянка или в близост до строителната площадка. Така е, Logan и компания са добре известни с практичността си, ниската си цена и малките разходи за поддръжка. Сега обаче, компанията май се цели и към нещо повече или поне до такива изводи можем да стигнем след представянето на второто поколение Logan, Sandero и Sandero Stepway. Разбира се, най-голям интерес предизвиква семейното возило Logan, изпробвано във версия с 0,9-литров турбо мотор.
Дизайнът на новия Logan се явява нещо като коректив на визията на предшественика. Имено поради това, основните пропорции са запазени &ndash; изчистен силует с висока линия на тавана и задния капак, които сега са примесени с по-модерно излъчване отпред, по-стройна осанка и големи стоп светлини. Благодарение на традиционните форми, видимостта във всички посоки е перфектна, а сега автомобилът за първи път внушава сигурност и увереност, <a href="https://autoclub.bg/">autoclub.bg</a>.<br /> <br /> В салона, за радост, доста неща са се променили. За първи път Logan разполага с навигацонна система, предлагаща не особено голяма функционалност, но все пак покриваща всички изисквания. Абсолютна новост за гамата на румънците е и круиз контрола, който е придружен от ограничител на скоростта. Почти всичко изглежда, както при вана Lodgy, но като че ли е с една идея по-евтино &ndash; такава е централната конзола, върху която липсва пиано лак, например. Всичко е облицовано в твърда пластмаса, като детайлите са сглобени с изненадваща прецизност &ndash; нищо не скърца, не тропа или не издава гадни шумове. <br /> <br /> Но всичко това е нормално, все пак става дума за кола с цена около 20 000 лева. Много по-важно тук е представянето на техниката, където не бива да се правят компромиси. И, за радост, Dacia не са допуснали такива &ndash; заложили са, поне при тестовия автомобил, на един от най-модерните двигатели на Renault &ndash; 0,9-литровия Tce, работещ с принудително пълнене. Максималната мощност е 90 конски сили, а неговата алтернатива е по-евтиният 1,2-литров атмосферен агрегат със 75 к.с. Вече стабилно застъпен и в гамата на французите, миниатюрният бензинов турбо мотор придава много нетипично усещане за евтин автомобил &ndash; приятна динамика, съчетана с приличен разход на гориво. <br /> <br />