Disney планира да инвестира 60 милиарда долара в своите увеселителни паркове през следващите 10 години.

Част от тези пари ще отидат за емблематичния европейски парк Disneyland Paris, който ще види подобрения на входа си, както и нови шоута и преживявания. Паркът в Париж подготвя "Кралството на Арендел" и нощна програма с името "Симфония на цветовете на Disney".

Компанията отдавна разчита на сегмента си за преживявания, който включва увеселителните паркове, курортите и круизните линии, за да формира по-голямата част от приходите си.

Известно като Disney Experiences, подразделението включва също тениски, играчки, конзолни игри, приложения, книги и други чрез отделите си Disney Games, Disney Publishing и Disney Retail. Освен това то обхваща и медийните и стрийминг продуктите като Star Wars, Marvel, Pixar, National Geographic и 20th Century Studios.

Въпреки това парковете на Disney все още остават един от основните източници на приходи за компанията. Очаква се около 70% от 60-те милиарда долара да помогнат на круизните линии, международните и националните паркове да предлагат нови развлечения. Останалите пари ще бъдат използвани за инфраструктурни и технологични нужди, както и за ремонт и поддръжка на настоящите атракции.

Парковете бяха силно засегнати от пандемията, с продължителни спирания на туризма и строги местни разпоредби. Дори след като те бяха облекчени, много посетители все още бяха твърде притеснени да отидат на някое от претъпканите места, така че приходите бяха допълнително засегнати, отбелязва Euronews. Със същите проблеми бяха засегнати и хотелите и круизните линии на Disney.

Въпреки това компанията използва периода на затишие, за да обмисли по-задълбочено накъде иска да насочи своето подразделение за развлечения, и впоследствие прави няколко съществени промени.

Тези промени до голяма степен компенсираха загубените приходи, след като туристите започнаха да се връщат в парковете след пандемията. За фискалната 2023 г. Disney Experiences е отбелязала рекордни приходи от 32,5 млрд. долара, което е с 16% повече в сравнение с предходната година. Оперативните доходи също са се увеличили с 23% до 8,95 млрд. долара през този период.

По отношение на поделението Experiences, което се възстановява след пандемията и възвръща славата си от края на 2010 г., главният изпълнителен директор Джош Д'Амаро заяви пред CNBC: "Резултатите ни бяха рекордни още през първото тримесечие.

Рекордни приходи, рекордни маржове, рекордни оперативни доходи. Така че възстановяването беше бързо и силно. Но по-важното е, че бъдещето изглежда невероятно светло за нашия сегмент - и за компанията."

Disney направи няколко подобрения в аниматрониката и роботиката, както и се фокусира повече върху потапянето в историите в своите паркове. Освен това бяха направени подобрения в любимите на публиката съоръжения като въртележката "Крал Артур".

Не само това, но и в парка "Walt Disney World" бяха въведени нови атракции, като например влакче "Tron", както и зала базирана на филма Guardians of the Galaxy. Disneyland в Хонконг също така откри най-голямата тематична атракция “Frozen” в световен мащаб.

Що се отнася до услугите, въведени напоследък, гостите вече могат да плащат, за да прескочат опашката за определени атракции. Компанията е направила подобрения и в услугите си за мобилни поръчки.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук