Големият бум в онлайн търговията по време на пандемията продължава да се развива активно и сега, а според проучванията към края на 2022 г. всеки четвърти продукт ще бъде закупен от чуждестранен купувач, което означава, че всяка четвърта продажба ще бъде трансгранична.

За всички малки и средни фирми - без значение дали са производители или продавачи, онлайн експортните продажби не са просто допълнителна дейност, а необходимост, която помага за намирането на нови международни клиенти. eBay, един от най-големите онлайн пазари в света, предлага на продавачите достъп до 135 милиона купувачи по целия свят, което е повече от 20 пъти от цялото население на България. eBay също така дава на продавачите възможност да продават стоките си на пазари с висока покупателна способност, като САЩ, Великобритания и страните от ЕС.

По данни на eBay българският пазар е един от най-перспективните пазари сред всички развиващи се международни пазари на eBay. Понастоящем в eBay има 12 000 български продавачи, като техният брой бързо нараства. Продукти от България се купуват предимно от клиенти от САЩ, Германия, Италия, Обединеното кралство и Франция. Най-популярните продуктови категории, които българските търговци продават чрез eBay, са авточасти и аксесоари, мода и продукти за дома и градината.

Платформата предлага наистина голямо разнообразие от програми редовно и напълно безплатно, за да помогне на новите продавачи да започнат работа. Програмата за развитие на бизнеса – eBay Growth, която в момента се предлага безплатно, е един от тях.

За да улесни българските продавачи да се запознаят с платформата, eBay стартира програмата за растеж, която е напълно безплатна и предлага помощта на екипа на eBay на начинаещия онлайн търговец. През първата година от дейността асистент от еBay подкрепя търговците, които се регистрират за първи път в платформата и решат да продават поне 100 различни продукта. Освен това на търговците се предоставя безплатен тримесечен абонамент за eBay Premium и автоматична услуга за публикуване на обяви.

Всеки български производител или търговец, който желае да развие бизнеса си на международно ниво, е добре дошъл да се присъедини към нея и по този начин да достигне до 135 милиона потенциални купувачи от общо 190 държави по света.

"Продажбите онлайн са един от най-лесните начини да намерите нови клиенти и да развиете бизнеса си. Регистрацията в eBay е доста лесна и ще ви отнеме само около половин час, за да направите първите стъпки и да започнете да продавате. eBay дава възможност на бизнеса да използва съществуващата аудитория на платформата, а това са милиони купувачи, които имат изградено доверие в платформата. В допълнение се предоставят различни услуги и финансови решения и това е без нужда от първоначална инвестиция. Всичко, от което се нуждае търговецът, за да популяризира продуктите си, може да бъде активирано веднага след регистрацията в платформата. Въпреки че регистрацията е лесна, както и създаването на собствен магазин в eBay, за да постигнете успех в дългосрочен план, трябва да инвестирате време и да изучавате и проучвате целевата си аудитория. Продавачите трябва да разберат, че успехът не може да бъде постигнат за един ден или една седмица. В началото трябва да отделите време за управление на магазина и за получаване на първите положителни отзиви. И именно тук идва тази допълнителна подкрепа от програмата за растеж eBay Growth. Като цяло тази програма предлага на фирмите цялата подкрепа, насоки и решения, от които се нуждаят, за да преминат онлайн и да развият бизнеса си в световен мащаб. През първата година на работа консултант от eBay подпомага търговците, като отговаря на техните въпроси и им дава насоки. Програмата е на стойност хиляди долари за всеки участник, но в момента се предлага на българските търговци напълно безплатно." - коментира Стефан Ташев, посланик на eBay в България, съсобственик на фирма "Тарос Трейд", и изключително успешен търговец на авто части и аксесоари в eBay.

eBay би желал да предостави повече възможности на българските малки и средни търговски фирми, които искат да продават стоките си в чужбина. Целта на платформата е да осигури най-доброто преживяване при продажба и покупка на всички свои потребители, като разработва нови и подобрява съществуващите възможности.

За продавачите eBay има много полезни съвети и инструменти, които помагат на малките и средните фирми да започнат да продават в eBay и да улеснят съществуващите продажби. Цялата информация, от която се нуждаят продавачите, може да бъде намерена в Центъра за износ на eBay, който се актуализира редовно. Всеки предприемач може лесно да види как да се регистрира в eBay, да създаде обяви за продажби, да анализира пазара и целевата си аудитория, да управлява продажбите, да намери подходящи варианти за доставка, да се вдъхнови от успешни истории и т.н.

eBay предлага и инструменти за анализ на пазара и популяризиране на продукти на всеки регистриран търговец. Услугата Terapeak помага на продавачите да разберат по-добре целевата аудитория и да видят какви са предпочитанията на клиентите. Някои функции на услугата са достъпни безплатно за всички потребители. За да се открои от конкуренцията, всеки продавач може да използва инструмента за представяне на реклами, който повишава офертата на продавача в резултатите от търсенето и я отличава от другите продукти. Освен това има инструмент за управление на промоции, който помага на купувачите да измислят кампании за продажби и да създават ваучери за отстъпка.

Всеки продавач може да започне да продава в eBay, регистрацията е безплатна и колкото повече продавате и колкото по-добри отзиви получавате от клиентите, толкова повече продукти ще продължите да продавате. Продавачът винаги може да търси най-добрите инструменти за популяризиране на своите стоки. Преглед на тези инструменти можете да намерите на export.ebay.com, където eBay е събрал важна информация за продавачите.

През последните години пазарът на електронната търговия се разрасна бързо и много малки и средни фирми трябваше да намерят нови канали за предлагане на своите продукти и начини за привличане на клиенти. Освен това купувачите по целия свят имат различни навици на купуване, така че за търговците е важно да продават продуктите си на всички възможни платформи. Най-лесният начин за намиране на нови клиенти и разширяване на бизнеса е да опитате да продавате онлайн. eBay е един от най-големите онлайн пазари в света, който свързва 17 милиона продавачи и 135 милиона купувачи по целия свят.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук