През 2014 г. известният лозунг на Red Bull, „Дава ти крила“, се оказа маркетингов мит, след като съдебно дело в САЩ доведе до споразумение за компенсация. Компанията се съгласи да изплати обезщетения на американски клиенти, които са купували напитката между 2002 и 2014 г., без да изисква доказателства за покупка, разказва BBC.

  • Компанията бе обвинена в подвеждаща реклама заради слогана „Red Bull ти дава крила“.
  • Red Bull се съгласи да изплати 13 милиона долара на клиенти, купували напитката между 2002 и 2014 г.
  • Делото показа, че рекламните твърдения трябва да бъдат подкрепени с факти

Какво се случи?

Делото е заведено от американския потребител Бенджамин Каредърс, който обвини Red Bull в подвеждаща реклама. Според него лозунгът внушава, че напитката осигурява по-висок енергиен ефект от обикновеното кафе, но всъщност съдържа същото количество кофеин – около 80 мг в кутия от 250 мл.

Съдията, който разглежда делото, се съгласява, че рекламните послания на компанията създават нереалистични очаквания у потребителите. В резултат Red Bull трябва да изплати компенсации – 10 долара в брой или стоки на стойност 15 долара – на всички клиенти в САЩ, закупили напитката в периода между 2002 и 2014 г.

Последствия и промени

Споразумението струва на компанията 13 милиона долара, но Red Bull отрича да е извършил нещо нередно.

„Нашият маркетинг винаги е бил точен и верен“, заявяват те в изявление, като подчертават, че са уредили делото, за да избегнат допълнителни разходи и усложнения.

През май 2015 г. съдът одобри споразумението, а кампанията за подаване на искове приключи през март същата година. Въпреки че Red Bull се съгласи да преразгледа маркетинга си, слоганът "Red Bull ти дава крила" все още се използва на някои пазари, съобщава businessnovinite.bg.