В Австралия откриха запазени пера на 118 милиона години. Водещи експерти смятат, че те идват от пернати месоядни динозаври.

National Geographic съобщи в понеделник, че перата най-вероятно принадлежат на малки динозаври.

Те са им помагали да се изолират от ниските температури в Южния полярен кръг в ранните години на периода Кредата.

Палеонтолозите са открили перата на място, наречено Koonwarra, на около 150 км югоизточно от Мелбърн.

Те вероятно са се носили върху повърхността на древно езеро, след което са потънали на дъното и са се запазили в калта.

„Досега не са откривани фосили, които да показват, че динозаврите са използвали пера, за да оцеляват в екстремни полярни местообитания“, казва в изявление авторът на проучването д-р Бенджамин Кир от Университета в Упсала в Швеция.

„Затова тези австралийски пера са много значими, защото произхождат от динозаври и малки птици, които са обитавали много студена среда с месеци полярна тъмнина“, допълва той.

Според доклада Австралия някога се е простирала далеч на юг, свързана с Антарктида, принуждавайки динозаврите, които живеят там, да се справят с месеците на мрак и ниски температури.

На мястото, на което са открити перата, учените копаят през последните 60 години, посочва National Geographic.

Когато мислите за птици, живеещи на Антарктида, най-логично пингвините са първите, които ви идват на ум. И въпреки че тези динозаври вероятно не приличат на днешните пингвини, изглежда те споделят някои прилики.

Проучването установява, че повечето от перата не са могли да издържат на полет, което означава, че са принадлежали на наземни месоядни динозаври.

Фосилизирани следи от пигмент, наречен меланозом, са открити в перата, което означава, че те е възможно да са били черни, сиви, кафяви, както и с тъмни ивици.

Учените ще продължат да търсят още отговори от своите открития, надявайки се да научат повече за праисторическите създания, обитавали земята преди нас.

„Всъщност да се намери скелет на пернат динозавър тук, в Австралия, би било невероятно“, казва Стивън Поропат, палеонтолог от университета Суинбърн в Мелбърн, пред National Geographic.

„И доколкото знаем, Koonwarra е мястото, от което е вероятно да дойде,“ допълва той.