В рамките на културното сътрудничество, лидерите на СССР и САЩ организират национално изложение на промишлени продукти от САЩ, което се провежда през 1959 г. (почти в пика на Студената война) в Москва, пише "Труд".

Естествено, американските предприемачи се опитват да впечатлят съветските хора, които не са много разглезени за чуждестранни продукти. Шоуто включва филми на Disney, най-новото в автомобилните продукти на Ford и Cadillac и, разбира се, най-новото в електрониката и модата.

Това събитие е посетено и от първия секретар на ЦК на КПСС Хрушчов.

В деня на откриването на изложението, той се срещна с Никсън (вицепрезидент на САЩ), който му предлага интересен експеримент: опитайте две чаши "Пепси", едната от които е направена от съветска вода, а другата от американска и кажете кое е по-добро.

Никита Сергеевич се съгласява и се приближи до щанда, където Кендъл, председателят на компанията, вече го чака. Хрушчов опитва и двете напитки и естествено казва, че съветската вода има много по-добър вкус. Но, както по-късно съобщава Никсън, напитката в чашите е една и същата.

На следващия ден снимки на Хрушчов с Pepsi в ръце се разпространяват по целия свят с много интересно заглавие „Хрушчов иска да бъде по-общителен“ и PepsiCo използва тези снимки, за да популяризира своя продукт. Така Хрушчов става лице на маркетинговата компания на американската марка.

Това, разбира се, е добре обмислена политическа и маркетингова игра, измислена от Кендал и Никсън. Както знаем, по това време PepsiCo изпитва финансови затруднения (поради революцията в Куба, компанията губи достъп до своите захарни плантации) и трябва да предизвика интерес към продуктите си. След „рекламната кампания“ в СССР американската компания има огромен успех и продажбите се увеличават няколко пъти.