Попълнете търсена ключова дума или фраза

Учени създадоха перфектни убийци на ракови клетки

https://blitz.bg/lyubopitno/nauka-i-tekhnologii/ucheni-szdadokha-perfektni-ubiytsi-na-rakovi-kletki_news243339.html Blitz.bg

Само 2 часа след инжектирането на наносфери в кръвоносната система туморите буквално се разпадат

Вашингтон, САЩ 08 Ян. 2014, 23:40 7503 прочита 0 коментара
Учени от Университета "Корнел" в САЩ съобщиха, че са създали наночастици, които могат да се движат в кръвоносната система и да убиват ракови клетки при контакт с тях. В сп. Proceedings of the National Academy of Sciences те обясняват как тези "лепкави топчета" могат да унищожават туморни клетки и да пречат на рака да се разпространява.
Би Би Си припомня, че най-опасната и смъртоносна фаза от развиването на заболяването е, когато туморът се разпространи из тялото.&nbsp;Учените твърдят, че резултатите им са &quot;драматични&quot;, но и че &quot;има още много работа да се свърши&quot;.<br /> <br /> Един от най-важните фактори за оценката на това колко време му остава на човек, диагностициран с рак, е дали туморът се разпространява и образува метастази. &quot;Около 90% от смъртните случаи са свързани с разсейки&quot;, допълва водещият на екипа проф. Майкъл Кинг, според когото не става дума за някакво минимално намаляване на раковите клетки.<br /> <br /> Колегите му успели за прикачат към микроскопични сфери протеини, сред които и такъв, който убива рака и известен като Trail. Когато тези наночастици се инжектират в кръвта, те се прилепват към белите кръвни телца. Тестове са показали, че във вихъра на кръвите потоци левкоцитите ще се ударят във всяка ракова клетка, която се е отделила от основния тумор и опитва да се разпространи по тази мрежа. Контактът с Trail протеина предизвиква смъртта на такава клетка.<br /> <br /> Според професор Кинг само два часа след инжектирането на сферите в кръвоносната система на мишки и на хора туморните клетки буквално се разпадат. Оценката му е, че наночастиците би могло да се прилагат при пациенти с много агресивни форми на рак, както и преди хирургическа намеса или радиотерапия, когато има вероятност за отделяне на туморни клетки.<br /> <br /> Екипът посочва, че не са регистрирали вторични ефекти върху имунната система или увреждане на други кръвни телца или стените на съдовете, но предупреждава, че са нужни още няколко сериозни постижения преди да може откритието им да стигне до пациентите.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА