Надали има модерен човек, който да не е чуваш за Facebook, Messenger, WhatsApp, Viber, Snapchat и още много други популярни чат приложения. Някои от тях се използват от над милиард потребители, други от далеч по-малко, но всеки знае за тях. Има едно приложение, което всъщност има повече потребители от повечето си конкуренти, но остава непознато за западната аудитория - WeChat.

WeChat е дело на китайския интернет гигант Tencent. Компанията генерира прхидоти, на които могат да завидят доста нени конкуренти. Тя съобщи, че през първото тримесечие на тази година има приходи на обща стойност 7.2 млрд. долара - с 55% повече спрямо миналата година, предаде vesti.bg.

За разлика от повечето интернет гиганти обаче, Tencent не разчита само на един основен бизнес за приходите си. Компанията разработва както чат приложението, така и мобилни игри, предлага онлайн реклама и абонаментна услуга. Всъщност, Tencent дори е най-голямата компания за видео игри в света от гледна точка на приходи - 2.1 млрд. долара за първото тримесечие на годината.

Основната дейност на Tencent остава чат приложението WeChat. То вече е истинска социална мрежа, като предлага допълнителни услуги като поръчка на храна, поръчка на такси и др. WeChat има над 937 млн. потребители. Уникалното за Tencent и WeChat е, че почти целият бизнес и потребители на компанията са в Китай. Там тя е безапелационен лидер, като постепенно се развива и из други азиатски държави. Така, въпреки че няма голямо глобално присъствие, скоро WeChat ще има 1 млрд. потребители и ще е фактор на онлайн пазара с доста по-силни позиции от глобални имена като Twitter или Viber например.

Междувременно Tencent сякаш не планира глобална експанзия поне за сега. Вместо това компанията казва, че се насочва към развитие на своята платформа за онлайн видео, както и че ще инвестира активно в киберсигурност, клауд технологии и изкуствен интелект, за да е готова за бъдещето.