Синдрома на хроничната умора (СХУ) или миалгичния енцефаломиелит (МЕ) е едно от най-мистериозните болестни състояние в модерната медицина. Засяга около 2.6% от населението на планетата и понякога достига до такива крайности, че страдащите не могат да работят и учат. В продължение на десетилетия учените се опитваха да намерят истинската причина за синдрома, като за дълъг период от време много учени просто приемаха, скептично, че “няма такава истинска болест”, пише Science Alert.

Но миналата година на тази хипотеза бе сложен окончателен край, след като учени от Австралия за първи път свързаха синдрома на хроничната умора с с увреден клетъчен рецептор в имунните клетки.

Мрачното настроение отблъсква хората от нас

“Това откритие е много добра новина за всички болни от това разпространено състояние, до голяма степен защото разрешава съмненията и спора около природата на заболяването. Вече е ясно, че това е съвсем реална болест, а не самовнушение, и тази яснота отваря практически пътища за работа по разрешаването на проблема”, коментира Лиан Енох, научния министър на Куинсленд, чието министерство е финансирало изследването на учените.

7 симптома за проблеми с щитовидната жлеза, които пренебрегваме

“СХУ и Ме са печално известни като изключително трудни за диагностициране, като страдащите от тях често живеят в продължение на много години, без да получават необходимите грижа и лечение”, допълва тя. Резултатите от изследването не само показват истинската причина за проблема, а именно увредения клетъчен рецептор, но и дават ясна мишена за разработване на конкретно лечение.