Приятелството е изкуство. За да бъдеш добър приятел, трябва да си готов да даваш,  но не толкова много, че да изгубиш себе си, пише Harvard Business review, цитиран от "Мениджър Нюз". Трябва да знаеш какво искаш и да го преследваш, докато помагаш на другите да постигнат това, което те искат.

Трябва да съхраниш индивидуалността си, докато получаваш подкрепа от другите.  Трябва да се грижиш и да обичаш хората, с които не си съгласни понякога.

И да, трябва да си готов да даваш поне толкова от това, което получаваш!

Освен съвет, това е и рецепта за щастието, твърди престижното издание и посочва за пример изследванията на д-р Елизабет Дън от Университета на Британска Колумбия, която доказва, че парите могат да купят щастие...стига да са похарчени за други хора. Тя анкетирала 600 американци и установила, че харченето на пари за подаръци и благотворителни организации носи по-голямо щастие от това да ги харчиш за себе си.

Така че да имаш приятели и да се отнасяш към тях щедро е добра стратегия в живота. Но как е в бизнеса?

Ако изгледате поне един епизод на което и да е риалити шоу, в което участниците се състезават помежду си, ще чуете поне няколко пъти репликата: „Не съм тук, за да създавам приятелства”.

Не е ли обаче в добронамереното сътрудничество ключът към успеха? Ако погледнем статистиката, най-разпространеният начин за намиране на работа е чрез приятели.

А  когато сте на работа и имате приятел до себе си, това ви помага още повече. Според проучване на „Галъп Интернешанъл”, 36% от хората, които казват, че имат приятел в работата си, са по-продуктивни и успешни от онези, които нямат.

Друго проучване пък установява, че хората, които имат трайни и силни приятелства от гимназията, получават с около 2% по-високи заплати.

Още едно сериозно предимство на приятелствата в работата е, че намаляват възможността да бъдете уволнени. Има разлика в това шефът ви да си каже „Да, той е добър човек” и в съмнението: „Не го познавам достатъчно добре”.

Истината е, че хората, които си казват "Не съм тук, за да създавам приятелства" са винаги в губеща позиция. Тази максима важи и за риалити форматите и за бизнеса, и за живота.