Има факти и данни които са лична информация и е най-добре да не ги споделяме онлайн. Никога не знаете кой разглежда профила ви и затова е по-добре да не улеснявате злонамерените потребители. Вижте пет неща, които не трябва да споделяте онлайн:

1. Вашата пълна рождена дата

Хубаво е да получаваме пожелания и поздравления за рождените си дни от приятелите си във Facebook. Но ако публикувате пълната си рождена дата в профила си, тя може да бъде използвана от измамници и крадци на идентичност, тъй като това е най-важната информация, необходима за кражбата на нечия самоличност.

2. Снимки на деца ви или на децата на ваши приятели

Много хора публикуват снимки на децата си в социалните мрежи, които цял свят може да види.

Проблемът е, че никога не можем да бъдем сигурни, че само приятели ни виждат тези снимки. Разбира се, нормално е да публикуваме снимките на децата си, но тогава просто трябва да избягваме да публикуваме информация за местоположението им или истинските им имена в таговете или описанието на снимката. Същото важи и за снимките на децата на вашите приятели.

3. Вашето настоящо местоположение


Предоставянето на информация за местоположението ви в социалните мрежи може да бъде опасно, защото тя разказва на потенциалните крадци, че вие не сте си у дома. В зависимост от вашите настройки за поверителност, един невинен туит от мястото където сте на почивка може да стане причина да ограбят къщата ви.

4. Вашият адрес и телефонен номер

Никога не знаете кой разглежда профила ви. Така че не публикувайте вашия адрес, защото по този начин улеснявате злонамерените потребители. На всички е добре известно колко много случаи на телефонни измами има в България всяка година. Така че по-добре да не улеснявате измамниците и да не публикувате телефонния си номер.

5. Информация за работа и бизнес проекти

Лоша идея е да обсъждате вашата работа и проектите, по които работите в социалните мрежи. Дори един невинен статус за това, че се притеснявате да не пропуснете крайния срок за даден проект, може да предостави ценна информация на вашите конкуренти, които могат да се мобилизират срещу вашата компания.

Източник: Darik