Лоши новини за пияния кантонер, заради когото влак уби мъж край Асеновград
Наказанието му е редуцирано с една трета на основание чл. 58 а от НК
Наказанието му е редуцирано с една трета на основание чл. 58 а от НК и в крайна сметка ще бъде в размер на 2 години и 8 месеца, пише "Марица".
На основание чл. 66 от НК отложи изпълнението на наложеното наказание лишаване от свобода с изпитателен срок от 4 години. 60-годишният Кирил Македонски е лишен и от право да изпълнява длъжността прелезопазач за срок от 4 години.
За втория подсъдим по делото - 33-годишният водач на автомобила И. Г., преминал през жп прелеза, съдът определи наказание лишаване от свобода в размер на 3 години, което редуцира с една трета и наложи наказание в размер на 2 години.
Шофьорът е лишен и от право да управлява моторно превозно средство за срок от 4 години.
60-годишният пазач е обвинен за това, че на 12 ноември около 06:50 ч., на прелеза в междугарието Крумово – Асеновград, е нарушил правилата за експлоатация на съоръженията, като не спрял движението на пътни превозни средства през прелеза и не спуснал бариерите 5 минути преди преминаването на влака.
Така, по непредпазливост е станал съучастник за причиняване смъртта на мъж на 30 години и за нанасяне средни телесни повреди на още две лица. Деянието е извършено в пияно състояние – наличие на алкохол в кръвта 2,61 промила.
Обвинението спрямо 33-годишния шофьор на автомобила е за това, че при приближаване на същия жп прелез е нарушил правилата за движение и не се движел със скорост, която да му позволи при необходимост да спре и да се убеди, че не наближава влак и, че преминаването може да стане безопасно. Така, той също е станал съучастник в деянието.
Около 06:30 ч. в злощастния ден 33-годишния водач на "Опел" и неговият брат тръгнали от пловдивското село Караджово към Асеновград, където работели.
Загиналият е седял на седалката до шофьора. По пътя те спрели в Болярци, откъдето взели братовчед им. Междувременно в 06:32 ч. от жп гара Пловдив към жп гара Асеновград потеглил пътнически влак.
Дежурният ръководител на движението уведомил с телефонограма пазачите на прелезите по пътя за заминаването на мотрисата. Кантонерът я записал я в дневника, но поради употребата на алкохол се залисал и не спуснал бариерата.
Влакът се приближил към междугарието и се движел със скорост от 77 км/ч. Машинистът подал продължителен звуков сигнал, като на десетина метра видял, че бариерите на жп прелеза не били спуснати, а пазачът бил навън.
Той забелязал и приближаващия се лек автомобил и веднага натиснал електрическата спирачка, но поради тежестта на композицията, същата не можела да спре на по-малко от 150 метра от момента на задействане на спирачката, според автотехническата експертиза.
През това време, лекият автомобил приближил към прелеза, като въпреки вдигнатите бариери, водачът не спрял, за да се убеди за приближаването на влак. Последвал удар между предната част на автомобила и предната лява част на мотрисата.
Колата се завъртяла и се блъснала в стената на прелезопазачницата.
При ударите били ранени водачът на автомобила, брат му и техния спътник. И тримата били откарани в болницата, като на 17 ноември едно от момчетата починало от нараняванията си. Той е получил тежка черепно-мозъчна травма.
Другите двама пътуващи в колата били със средни телесни повреди.
По делото е установено, че машинистът е спазил правилата за движение. И дори и да е бил предприел екстремно спиране, е нямало как да предотврати удара.
Шофьорът е управлявал автомобила с 60 км/ч, като не се е съобразил с предупредителните табели за приближаване към жп прелез и не намалил скоростта до 40 км/ч, за да спре безопасно.
Изготвена е химическа експертиза и за кантонера, според която той е бил под въздействието на алкохол. По делото са разпитани свидетели и са иззети веществени доказателства.
Делото бе разгледано от Окръжния съд в рамките на едно заседание в един ден, след като двамата подсъдими признаха изцяло фактите, изложени в обвинителния акт, като се съгласиха да не се събират доказателства за тези факти.
Последвайте ни
1 Коментара: