А1 България продължава своето развитие и регистрира ръст на всички основни бизнес показатели през първото тримесечие на 2022 г.
Оперативната печалба (EBITDA) нараства с 6,7% до 59,3 млн. евро, приходите от услуги достигат обща стойност от 114,9 млн. евро, като приходите от мобилни услуги се увеличават с 5,7%, а тези от фиксирани с 14,1%
През първото тримесечие на 2022 г., спрямо същия период на миналата година, общите приходи на компанията са се увеличили с 3,7% до 137 млн. евро, а приходите от услуги с 8,5% до 114,9 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 59,3 млн. евро, регистрирайки ръст от 6,7%.
Фиксираните услуги продължават да растат през първата четвърт на годината, като регистрират увеличение от 14,1% до 40,1 млн. евро.
Добрите резултати се дължат основно на увеличеното търсене на услуги за широколентов интернет, ексклузивно спортно съдържание с каналите MAX Sport, интерактивна телевизия Xplore TV, която вече има над 100 000 абоната, и бързото развитие на безкабелната интерактивна ТВ с приложението Xplore TV.
Общият брой на фиксираните услуги също регистрира ръст от 3,5%, като най-голямо е увеличението при интерактивната телевизия с 4,8%, а при широколентовия интернет е 3,9%.
Другият основен фактор за силните резултати в този сегмент е развитието на бизнес ICT услугите на компанията.
През първото тримесечие на годината А1 България беше отличена от Dell Technologies като Platinum Solution Provider партньор, което потвърждава експертизата на екипа и качеството на услугите, които А1 предлага на своите клиенти.
Телекомът беше сертифициран и като Customer Experience Specialization партньор на Cisco, което е задължително условие за всички златни партньори на Cisco, какъвто е А1 за региона на Югоизточна Европа.
През първото тримесечие на 2022 г. А1 продължи да развива своята 5G ULTRA мрежа, която вече покрива над 85 града и курорта и предлага гигабитови скорости на сваляне на информация.
Пазарът на мобилни услуги остана стабилен през първите три месеца на годината, като се забелязва увеличено търсене на мобилни планове с неограничени минути и мегабайти с достъп до 5G Unlimited.
В същото време се наблюдава увеличено търсене на предплатени карти, което се дължи и на даренията на компанията за бежанците от войната в Украйна.
Тези фактори спомагат за увеличаването на приходите от мобилни услуги с 5,7% до 74,8 млн. евро през първите три месеца от годината.
Последвайте ни