Две трети от световното население използва мобилна връзка
Новината беше оповестена от GSMA Intelligence, изследователското подразделение на GSMA, съобщава Wireless Week.
Данните на GSMA Intelligence показват, че към 13 юни 2017 г. е имало малко над 5 006 489 000 души с мобилна връзка. Важно е да се отбележи, че тази цифра е конкретно за уникални абонати. Представени по-късно данни показват още повече потребители – близо 7,7 млрд., изключващи М2М свързаност – тъй като „уникалните абонати“, според определението на GSMA, могат да имат множество мобилни връзки или SIM карти.
В изявление генералният директор на GSMA Матс Гранрид определя оповестените данни като „забележително постижение за индустрия, която е на едва няколко десетилетия“ и допълва, че това отразява „инвестираните от мобилните оператори милиарди долари в мрежи, услуги и честоти през годините“.
От GSMA посочват, че над половината (55%) от абонатите по света са в Азиатско-тихоокеанския регион, а за регионите Европа, Латинска Америка и Субсахарска Африка са по близо 9% от уникалните абонати. Северна Америка се нарежда след тях в списъка с 6%. Само в Китай абонатите са над един милиард, докато в Индия има реални 730 милиона.
Макар покритието да е голямо в някои райони – достигайки 89% в Европа и 80% в Северна Америка - GSMA Intelligence посочва, че все още има възможност за значителен растеж.
GSMA отбелязва, че са били нужни четири години за увеличаването на абонатите от четири на пет милиарда и прогнозира сходен ръст до края на десетилетието. До 2020 г. асоциацията посочва, че очакванията ѝ са близо три четвърти от населението на света - или около 5,7 млн. души – да имат абонамент за мобилна услуга.
Новите абонати се очаква да дойдат от провинциалното население с ниски доходи от все още развиващи се пазари, като Индия. Страната има приблизително 54% покритие, но е във фокуса на компании като Apple. Очаква се Индия да има най-голям дял в предстоящия ръст за прогнозния период, достигайки около 30% от новите уникални абонати до 2020 г.
Последвайте ни
0 Коментара: