Фейсбук пак ще се променя, този път за 300 млн. долара
Тестовете на новото лице на най-популярната социална мрежа вече започнаха със стотици хиляди потребители в Северна Америка
Facebook пуска реорганизиран и модернизиран новинарски раздел. Първите, които ще го видят, са 200 000 потребители на социалната мрежа в Съединените щати. Основателят и директор на компанията Марк Зукърбърг не пести похвалите за новата форма на новините.
"За първи път от създаването на Facebook, ще има специален раздел за журнализъм от високо качество. Не говорим само за наш алгоритъм, който да подбира новините. Наели сме опитни хора, които разбират от журналистика и имат успешна работа в тази сфера", каза създателят на интернет гиганта Марк Зукърбърг.
Този ход на Facebook идва под натиска на общественото мнение, както и недоволството на политици и активисти, че социалната мрежа се е превърнала в платформа за фалшиви новини. Често има и съмнения, че недобросъвестни елементи използват Facebook за опити да манипулират нагласите на милионите потребители по редица чувствителни въпроси.
"Възможността хората да персонализират новинарския си поток няма да бъде отнета. Главните теми и основното водещо съдържание в секцията ще бъдат подбирани от професионалисти, на които плащаме за това. Така ще избираме какво да показваме, а няма да показваме всичко, което даден издател е решил да публикува", каза още Зукърбърг.
Facebook обяви, че са заделили 300 милиона долара за новата дейност. Според експерти това бележи значителна промяна в работата на социалната мрежа и отношенията й с традиционните медии.
"Наблюдаваме внимателно процеса, защото реално за пръв път Facebook ще плаща значителни суми на издателите. Те и досега даваха някакви пари за видео излъчванията в опцията Facebook Live, но тази програма е по-мащабна, по-дългосрочна и парите за медиите са повече", заяви Кен Доктър, медиен експерт.
Експертите подчертават, че новата идея на интернет гиганта има очевидни проблеми. Facebook казва, че ще започне новинарския раздел с около 200 медии, сред които традиционни издания като "Уолстрийт джърнъл". Следващата стъпка е да се включат международните медии и селекцията става сложна.
"Кой взима решенията и кой пасва на определението "легитимна новинарска организация"? Именно този въпрос, с който се сблъскаха и Apple и Google, създаде проблеми на Facebook, които стигнаха до Конгреса. Имаме 48 щатски главни прокурори, които гледа и когато Facebook каже: "тази медия не е легитимна, тази оценка може да бъде поставена под въпрос!", каза Доктър.
"Наясно съм, че за да се ползва нашия продукт с доверие и уважение, той трябва да бъде максимално независим", добави Зукърбърг.
Собственикът на Facebook се съгласи, че предизвикателства има, но изрази увереност, че избраният път е правилен.
Последвайте ни
3 Коментара: