Американският гигант AMD разработи нова графична технология с отворен код FidelityFX Super Resolution (FSR), която повишава качеството на изображението (ъпскейлинг) и работи на различни платформи.

Това обяви Димитър Ганев, съдружник в българската софтуерна компания Е-CARD, която е в топ 50 в Европа. AMD FSR вдига кадровите скорости и осигурява върхови изживявания в игрите с висока резолюция.

Над 40 разработчици на игри са обявили поддръжка на FSR в техните игри/енджини, като седем игри вече добавят поддръжка за FSR - 22 Racing Series, Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, Terminator: Resistance и The Riftbreaker, а още заглавия с FSR се очакват до края на годината, вкл. DOTA 2, Far Cry 6 и Resident Evil Village.

Поддържайки над 100 AMD процесора и GPU, FSR предлага средно 2,4 пъти по-висока производителност в режим "Производителност" на 4K в избрани игри, в сравнение с тяхната нативна резолюция.
 
Технологията на пространствено разширение/повишаване на качеството (spatial upscaling) използва усъвършенстван алгоритъм на изграждане на контурите в първоначалното изображение, за да анализира неговите характеристики и да ги пресъздаде на по-висока целева резолюция, последвано от стъпка за повишаване на рязкостта за допълнително подобряване на качеството чрез подсилване на детайлите в текстурата.

Резултатът е изображение със супер висококачествени контури и подробности в сравнение с базовите методи на ъпскейлинг, каза Димитър Ганев от Е-CARD.
 
FSR предлага четири настройки на качеството - Ултра качество, Качество, Балансирано и Производителност (Ultra Quality, Quality, Balanced и Performance).

Така геймърите могат да настроят подходящото за тях съотношение на високо качество и производителност според техните предпочитания, използвайки и най-натоварващите функции като рейтрейсинг.
 
Новата технология на AMD се поддържа от DirectX 11, 12 и Vulkan API. Тя е насочена към широка гама графични решения - вградени в APU и дискретни видеокарти, но е конкретно оптимизирана за графичните решения от сериите Radeon RX 5000 и Radeon RX 6000, включително мобилната графика, поддържа се и от Radeon RX 500 серия, Radeon RX 480/470/460 GPU, Radeon RX Vega серията, всички Ryzen процесори с Radeon графика, както и от множество графични продукти от конкурентни производители.
 
AMD FSR се очаква да бъде широко достъпна за разработчиците на игри в средата на юли, безплатна за изтегляне от AMD GPUOpen - общността с отворен код, която предоставя код, документация и ресурси, за да помогне на разработчиците да извлекат максимума от програмирането за графичните подсистеми.