По време на ДНК тестове изследователите откриха, че родителите на известния фараон на Древен Египет Тутанкамон са били брат и сестра.

ДНК анализът, включен в документалния филм на Би Би Си „Тутанкамон: Истината разкрита“, разкри поразителни връзки между членовете на семейството на Тутанкамон. Сравняването на ДНК на бащата на Тутанкамон, Ехнатон, с това на майка му разкрива изненадващи резултати, според филмовия водещ Далас Кембъл.

„ДНК тестовете не само идентифицираха членове на семейството на Тутанкамон, но също така откриха нещо удивително“, каза Кембъл. „Открихме, че бащата и майката на Тутанкамон са били брат и сестра“.

Учените, участвали в изследването, публикувано в Journal of the American Medical Association, са изненадани от откритието.

„Това беше голяма изненада за нас“, каза един от изследователите. "Оказа се, че са брат и сестра."

Изследователите смятат, че членовете на кралското семейство са практикували бракове между близки роднини, за да гарантират чистотата на кръвната си линия.

Фараоните са смятани за „синове на боговете“ и не е трябвало да се женят за „обикновени хора“. Съвременната наука обаче показва, че подобни бракове увеличават риска от нежелани гени и намаляват генетичното разнообразие.

Това откритие ни позволява да научим повече за произхода на Тутанкамон, който се е възкачил на трона на осемгодишна възраст. Въпреки че е управлявал по-малко от 10 години, младият крал се превръща в един от най-известните фараони в историята.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук