Иновативните решения за превръщане на София в умен, екологичен и информиран град е форма на решения по проекта на Фондация „Хелп“ в партньорство с район „Илинден“ и район „Нови Искър“ на Столична община по проекта „Виртуално-художествени решения за справяне с проблемите от хуманитарната криза, вследствие на войната в Украйна и дейности за постигане на равенство между половете“.

СО - РАЙОН „НОВИ ИСКЪР“

 

Общата ни цел: Да се усили информираността на жителите на София чрез прилагане на виртуално-художествени решения за постигане на равенство между половете и за премахване на насилието и за провеждане на атрактивни практики за решаване на проблеми, причинени от хуманитарната криза в следствие на военните действия на територията на Украйна. Чрез извършваните дейности ще се усили авторитетът на Р България, свързан с прилагане на ценностите на Европейския съюз, като се увеличава чуваемостта на приемащото общество в гр. София и ще се постигне положителна промяна и положителен пример.

Техническите решения са предложени от младите ни специалисти - Джоузеф Фард, създателят на рекламната и медийната стратегия на проекта, алумни на Американски колеж София и студент в трети курс на Медицински университет София.

 

И инж. Стефан Шахънов, бакалавър от ТУ-София, магистър от Imperial College London - технически експерт на проекта.

Необходимо е да има места, където жителите на гр. София, да могат да получават информация за минало, настояще и бъдеще на тази територия: ИНТЕРАКТИВНИ ИНФОРМАЦИОННИ ТЕРМИНАЛИ [тъч дисплеи с много прозорци и динамична промяна на конфигурацията] (ИИТ).

Те ще бъдат разположени на дадената територия - вътре и отвън на общински сгради, транспортни възли (гари, спирки на градския транспорт, метро станции, болници, училища, държавни учреждения, по домовете). ИИТ ще бъдат точката за ДВУПОСОЧНА комуникация с гражданите: - Информация за текущи събития на ниво град - Информация за текущи събития на учреждението, където е разположен ИИТ (УИИТ, СИИТ, ...)

- Достъп до най-важните части от сайта на града (трябва да е просто за улеснение на гражданите, които винаги могат да влязат по-навътре с личния си телефон)

- Достъп до най-важните части от сайта на учреждението, където се намира терминалът (УИИТ) или спирка (СИИТ). Терминалите ще бъдат един дисплей с 3+ ДИНАМИЧНО управляеми и НЕЗАВИСИМИ прозорци (подобно на три или по-вече големи независими таблети, събрани в един екран, с динамично променяне на броя на таблетите).

Терминалите ще бъдат един дисплей с 3+ ДИНАМИЧНО управляеми и НЕЗАВИСИМИ прозорци (подобно на три или по-вече големи независими таблети, събрани в един екран, с динамично променяне на броя на таблетите).

Терминалите ще бъдат ИНТЕРАКТИВНИ - ще имат тъч функция (като на таблет) и гражданите ще могат да се навигират (да избират различни страници в тях). Терминалите ще бъдат ДВУПОСОЧНО СВЪРЗАНИ с комуникационната структура на града или съответната сграда (LAN, WiFi, 4G/5G).

Техническо решение за създаване на най- голямата разгърната информационна площ на Столична община – всяка спирка на градския транспорт - фронт офис за двустранно споделяне на информация.

ИИТ представлява голям дисплей (43", 55", 65", 75"), който може да бъде едностранен (монтиран на стената, на земята, ...) или двустранен (като стена от спирка на градския транспорт, ...) с тъч функция, онлайн свързаност и лесен достъп. От гледна точка на хардуер това е сравнително стандартно решение за момента (трябва да се покрият минимални изисквания*). Иновацията е в начина, по който се организира информацията на дисплея: Имаме от 1 до 10+ прозорци (всеки от тях с разрешена или забранена тъч функция), закачени към независими информационни канали, например:

А. Най-горният прозорец показва културен афиш на общината (редуващи се реклами за текущи събития, с QR код за дистанционно сканиране и купуване на билет от мобилен телефон).

Б. Средният прозорец показва сайта на общината с най-важните услуги - също QR кодове за директна връзка към съответната страница от телефона и с тъч функция.

В. Трети прозорец - табло за подаване на сигнал за опасност (пожар, нападение, здравословен проблем, катастрофа, проблем на пътя).

Г. Четвърти прозорец показва видео реклама / редуващи се видео-клипове с QR код (Подредбата на прозорците е примерна). Информацията във всеки един прозорец може да се управлява/следи от различно място - отдел по култура, общински сайт, център 112, сървър за реклама (възможни са различни технически решения). Различно от всички налични на пазара предложения е и динамичната смяна на конфигурации - например:

- При нужда, разделеното (в случая на 4 части) пространство на дисплея може да се обедини ДИНАМИЧНО в един голям екран и да се излъчи съобщение за опасност/бедствие в съответния формат.

- При посрещане на важна делегация всички екрани да излъчват едно и също приветствие (при докосване, съответния екран ще мине в нормален режим и след определено време на липса на докосване ще се върне към общата визуализация). Някои от независимите интерактивни прозорци с по-малък размер може да показва банер с новини, текущо време, ниво на замърсяване и друга (текстова) формация. Дисплеят има звуков канал (при необходимост може да има и микрофон) за еднопосочна/двупосочна комуникация с контактен център (човек или ИИ). Може да се използва и тъч - клавиатура / QR код.

Проектът се реализира с финансовата подкрепа на Столична община, Програма „Европа“ 2023, в партньорство с район „Илинден“ и район „Нови Искър“ на Столична община.

 

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук