Фотографии от повърхността на Марс разкриват наличието на гъби, твърдят група учени в ново проучване. В него се казва, че някои снимки, заснети от апарата "Кюриосити" показват гъби, растящи на повърхността на предполагаемата безплодна планета. Твърденията все още предстои да бъдат потвърдени или опровергани от NASA.
Изследването акцентира върху 15 фотографии като доказателство за водорасли, лишеи и „марсиански гъби“.

Фотографските доказателства за такива форми на живот, ако откритието бъде потвърдено, вероятно ще революционизират нашето разбиране за Марс и живота извън Земята.

Д-р Реджина Дас от катедрата по микробиология в училището по природни науки, Индия, която е и съавтор на изследването споделя: „Няма никакви геоложки или други сили на Земята, които могат да произвеждат седиментни структури, имащи формите на гъби  и приличащи на спори на заобикалящата повърхност", съобщава британското издание "Експрес".

"Всъщност,  петнадесет екземпляра са били заснети от NASA, израснали от земята само за три дни", допълва тя.

Не е известно защо има подобни форми на живот на Марс, но е възможно условията да са по-подходящи за култивиране на живот под земята, отколкото на повърхността.

Твърденията са публикувани в Journal of Astrobiology and Space Science Reviews. Изследването вероятно ще бъде подложено на интензивна проверка от страна на членовете на научната общност.

Редакторите на списанието казват, че шест независими учени и осем старши редактора са били наети да проучат изследването.

Някои представители на науката от своя страна са отхвърлили резултатите. Други учени предлагат алтернативно обяснение и казват, че това което е видимо на снимките е форма на железен оксид.

Списанието уточнява, че все още няма необорими доказателства за живот на Марс и не могат да бъдат изключени някои различни обяснения за запечатаното на фотографиите.