Група френски учени от университета в Прованс откриха, че коронавирусът умира напълно, когато е изложен на топлина от 92 градуса по Целзии за 15 минути. Констатациите на експертите са публикувани на сайта "bioRxiv", който публикува научни материали.

По време на експеримента изследователите първоначално загрели коронавируса до 60 градуса за един час, установявайки, че след такова излагане някои от неговите щамове все още успяват да се размножават. Часовото нагряване до 60 градуса е стандартният протокол за деактивиране на вируса, използван в повечето лаборатории, където се изследват пробите на пациентите.

За експеримента френските учени са използвали клетки от бъбреците на вид африканска маймуна, заразени с коронавирусен щам, получен от пациент от Германия.

Авторите на експеримента отбелязват, че резултатите от тяхното проучване трябва да допринесат за избора на най-подходящия протокол за дезактивация на вируса, за да се предотврати заплахата от инфекция на медицинския персонал, който работи директно с пробите на заразените.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!