Инж. Пиргов обясни кое точно е задушило пътниците в автобуса, а тътенът е бил от...
Превозното средсто е горяло не повече от пет минути след удара, твърди експертът по сигурност
Според него тътенът, наподобяващ експлозия, е срязаната гума. До резервната гума в предната част на превозното средство вероятно е имало туби с бензин. Искрите са го възпламенили, обясни експертът по ДВГ.
"Първото нещо, което ми направи впечатление, е липсата на спирачен път. Нямаше дори и един метър. Това навява на мисълта, че шофьорът не е натиснал спирачките“, коментира инж. Пиргов.
По неговите думи шофьорът няма как да е заспал. Автобусът е произведен преди три години, което почти изключва вероятността за техническа неизправност. Може евентуално да са отказали спирачките“, добави той.
"Този тътен, който се е чул от пазача на каменната кариера, е поради срязване на предната дясна гума. Качвайки се на бордюра, автобусът реже знака и металната табела изхвърчала на 45 метра напред“, добави той."Удряйки в мантинела, гърми гумата, набодена на кола и джантата на предното дясно колело започва да се движи по коловете. Първите колчета са обърнати затова наляво. Може би шофьорът се е опитал да овладее автобуса, но няма пак спирачен път на платното. Автобусът поднася и следващите колчета са обърнати в другата посока“, уточни Пиргов.
"След около 150 метра автобусът се врязва в другата разделителната мантинела с убита скорост и спира по средата. Бил е добре зареден с гориво. Резервоарът се намира малко след предните гуми. Предполагам, че е пробит. Горивото изтича. Дизелът е трудно запалима течност, но от тези искри, които са се появили от триенето на метал в метал има нагряване, в следствие на което се получават пари“, добавя той. "Създава се облак от изпарението на дизела. Предполагам, че това нещо, влизайки в купето, е задушило или зашеметило пътниците. Автобусът се пали отпред. Някои казват, че са видели туби. Това лесно може да се провери. В Турция инфлацията е голяма и там горивото е по-евтино. Може да е имало туби с бензин отпред, където е резервната гума. Бензинът се пали много лесно. От една искра се възпламенява“, обясни експертът.
"Горенето на автобуса е продължило не повече от пет минути. Имали са толкова време да реагират. Тези, които са били на последната седалка, са счупили задното дясно стъкло и оттам са скочили“, добави той. "По този участък, където се е запалил автобусът, са ставали доста катастрофи. Надолу има два големи кръста. Денивелацията на пътя е доста голяма. Трябва тук да има ограничение за 90 км/час и дори 60 до разклона за Старо село“, каза още инж. Пиргов.
Илия Николов, който работи на обект на 500 метра от мястото на инцидента, разказа пред бТВ, че е чул силен гръм.
Заедно с колегите си той е нает да укрепва свлачище в близост до пътя. В злополучната вечер мъжът е спал в каравана на обекта.
"Чух един гръм, но не можах да разбера какво беше. Слязохме с колегата Благой надолу към Кулата и гледаме, че нещо в мантинелата гори. Гореше обаче леко, после виждаме как постепенно се усилва отзад“, разказва Илия.
"Приближихме се и искахме да помогнем, но нямаше как. Вече беше много горещо, не можехме да се приближим до автобуса“, продължава Илия.
По думите му вече е имало хора, които са излезли от автобуса в лявото платно на пътя. "Говореха на някакъв непознат език, не разбрах какви са", казва Илия.
Веднага след като разбират, че е катастрофирал автобус, неговият колега - охранителят Емил, подава сигнал на 112. Той пък взел прожектор и започнал да сигнализира и отклонява преминаващите коли. Много шофьори са спирали и също са се впускали да помагат на оцелелите.
"След 17-18 минути дойде полицията. Като дойде, ние си тръгнахме нагоре“, разказва Илия.
"Като отиваме надолу виждаме парчета гума, които горяха“, допълва работникът.
Последвайте ни
20 Коментара: