Изграждане на "STEM центрове и иновации в образованието" по Националния план за възстановяване и устойчивост с цел разширяване на приема и обучението по информационни технологии - България изостава от цяла Европа.

До този извод стигнаха представители на Министерство на образованието и най-големите фирми и асоциации в сектора, които присъстваха на заседание на Комисията по образование в парламента, където се проведе и дискусията със служебният образователен министър Сашо Пенов.

Той обясни, че целта на изграждане на STEM-центровете в училищата е да става децентрализирано, но МОН е засякло уговорки между директори с различни търговски дружества, което е  меко казано притеснително.

По думите му проблем има и в липсата на учители по информационни технологии, като най-голяма била тя именно в  София. Сравнено със столицата, например, в Благоевград - били най-напред в оборудването и програмата.

Оценката на МОН е, че преструктурирането на класните стаи в страната върви умерено.

Проблем са родителите, които не могат да си пречупят мисленето за смяна на ориентацията на децата от езикови паралелки към IT специалности, отбеляза още Сашо Пенов.

Депутати се изказаха за промените и преструктурирането

Депутати се изказаха в полза на промените и преструктурирането. Красимир Вълчев от ГЕРБ посочи, че дори специалности като "Право" и "Медицина" ще изискват промяна.

Николай Денков от "Продължаваме промяната" анализира, че промяната е силно необходима и дори вече закъсняла.

Стоян Михайлов от Асоциация по роботика и информатика изтъкна, че има липса на учители, готови за навлизането на роботиката и изкуствения интелект. "Българските деца няма да могат да догонят Европа", категоричен е той.

От "Телерик" взеха думата, за да обяснят, че се опитват да подготвят децата на бъдещето и работят на терен в 47 населени места, но първо с преподавателите. Установено било, че голямо препятствие е учебното съдържание.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук